جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 5294
  • برندسازی گردشگری راتوسعه می دهد/لزوم بالارفتن فرهنگ توریست پذیری
    برندسازی گردشگری راتوسعه می دهد/لزوم بالارفتن فرهنگ توریست پذیری

    برندسازی گردشگری راتوسعه می دهد/لزوم بالارفتن فرهنگ توریست پذیری

    برزن نیوز: شامگاه شنبه صد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

    در این جلسه رئیس شورای و دو تن از اعضای شورا، مدیر توسعه روابط بین الملل شهرداری و معاون شهردار گرگان که در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی بندرعباس حضور یافته بودند گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

    نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار شد و شهرداری گرگان در این نمایشگاه حضور فعال داشت.

    همچنین در نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی که یکم تا سوم اسفند ماه در بندرعباس برگزار شد، شهرداری گرگان شرکت کرد.

    ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: حضور شهرداری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برای دومین بار اتفاق افتاد اما متأسفانه نتوانستیم حضور خوبی در این نمایشگاه داشته باشیم.

    علی اصغر یوسفی افزود: قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری گرگان بر ما پوشیده نیست و باید بتوانیم این پتانسیل ها را به دیگران هم بشناسانیم.

    برندسازی در حوزه گردشگری گرگان اتفاق بیفتد

    مجید سعیدی، مدیر توسعه روابط بین الملل شهرداری گرگان در این خصوص گفت: حضور پررنگ شهرداری های بزرگ کشور را در نمایشگاه شاهد بودیم.
    وی افزود: گردشگری پایدارترین منبع درآمد برای شهرداری ها می تواند باشد و گرگان هم با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری و قرادادهای خواهرخواندگی می تواند از این ظرفیت های استفاده کند.

    سعیدی گفت: غرفه شهرداری گرگان یکی از شلوغ ترین غرفه ها در نمایشگاه تهران بود و چهره های سیاسی و هنری از آن بازدید کردند.

    معاون شهردار گرگان هم در این زمینه گفت: عملکرد شهرداری در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهتر بود و قطعاً با برنامه ریزی های بهتر در سال آینده حضور موفق تری خواهیم داشت.

    مجید طاهری افزود: هتلینگ و فرهنگ توریست پذیری ما باید بالا رود و برندسازی در این حوزه اتفاق بیفتد.

    وی تصریح کرد: در معرفی ظرفیت ها آن طور که باید عمل نکردیم اما اصل حضور در نمایشگاه خوب بود.

    طاهری در ادامه گفت که ارتباطات خوبی در این نمایشگاه شکل گرفت و ما باید از شهرداری های دیگر الگوبرداری کنیم.

    آسیب شناسی ضعف ها

    در ادامه سخنگوی شورای شهر گرگان اظهار کرد: برنامه های خوب گردشگری در دوره جدید مدیریت شهری تعریف شده است.

     

    حمیدرضا آقاملایی افزود: نقاط قوت و ضعف زیادی در حضور ما در نمایشگاه ها وجود داشت که آن را در کمیسیون گردشگری شورا آسیب شناسی خواهیم کرد.

    دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: برای کسب تجربه نمی توان از تمام شهرها دیدن کرد اما با حضور در چنین نمایشگاه هایی می توان اطلاعات زیادی را کسب کرد.

    فائزه عبداللهی افزود: مسائل حوزه حمل و نقل و سازوکارهای بازآفرینی شهری و همچنین مباحث فرهنگی و اجتماعی در این نمایشگاه نمود بیشتری داشت.

    ناصر دیگر عضو شورای شهر گرگان هم اظهار کرد: نوع نگاه نسبت به کسب درآمد عوض شده و باید به سمت و سوی ایده های جدید برویم.

    در ادامه لایحه اصلاح و افزایش منابع درآمدی سازمان آتش نشانی گرگان مطرح شد که برای بررسی های بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

    همچنین لایحه در خصوص پرداخت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای تجدید نظرخواهی در خصوص پرونده ملکی مطرح شد.

    در این پرونده شاکیان برای قیمت روز هزار و ۵۰۰ متر زمین در بلوار کاشانی ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهرداری طلب کردند که طبق گفته مسئول حقوقی شهرداری تاکنون دو بار دعوی این افراد در دادگاه رد شده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *