سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 7732
  • برگزاري نخستين نشست سالانه آمار و برنامه‌ريزي در مديريت شهري
    برگزاری نخستین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری

    برگزاری نخستین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری

    علیرضا صادقیان اظهار کرد: نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری برای نخستین بار در کشور با توجه به اهمیت این موضوع روز یازدهم آبان‌ماه سال‌جاری توسط شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار و برنامه‌ریزی در تمام برنامه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو در مدیریت شهری اصفهان تلاش می‌کنیم به تمام افراد اعم از مجریان، محققان و دانشگاهیان که در این فرایند دخیل هستند، اهمیت نقش برنامه‌ریزی در مدیریت شهری را مطرح و تبیین کنیم.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در مدیریت چهار وظیفه برای مدیران تبیین شده که شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل است، گفت: مبنای برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعات است، هر چه آمار و اطلاعات به واسطه ابزار بیشتر باشد، ریسک تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها کاهش یافته و برنامه ریزی‌ها دقت بیشتری پیدا می‌کند.

    وی تاکید کرد: برای تدوین برنامه‌های شهری، دقیق‌تر شدن و قابل در دسترس بودن آن بهتر است آمار و اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشیم.

    صادقیان با بیان اینکه برای بازدهی هر چه بهتر و مطلوب‌تر برنامه‌ها باید به سمت اطلاعات بیشتر حرکت کنیم، تصریح کرد: «آمار» پایا شده و روا شده اطلاعات است، بنابراین باید با توجه به آمار، برنامه‌ریزی انجام و سازماندهی لازم صورت گیرد، سپس هدایت و کنترل انجام شود تا برنامه ریزی منتج به نتایج مدنظر شود.

    وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری، گفت: در این نشست اهمیت آمار و برنامه‌ریزی، روش‌ها و متدهای آن با حضور متخصصان شهری و غیرشهری، کارشناسان مرکز آمار ایران، دانشگاهی و افرادی که در مباحث اجرایی و تئوری فعالیت دارند، تبیین و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری سه خروجی خواهد داشت، اول اینکه در حوزه های دانشگاهی و علمی آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاهیان بدانند نیازهای مدیریت شهری در حوزه آمار و برنامه‌ریزی چه مواردی است، دوم اینکه آنچه دانشگاهیان و متخصصان در اختیار دارند در بهبود برنامه ریزی مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد و سوم پیوند بین علم و اجرا است.

    منبع:شهرداری اصفهان



    مطلب پیشنهادی

    «محله‌محوری» راهکاری برای شهرسازی مشارکتی

    «محله‌محوری» راهکاری برای شهرسازی مشارکتی

    محله‌ها همواره نقطه عطف شکل‌گیری و توسعه شهرها بوده است و علاوه بر ابعاد فیزیکی، اهمیت اجتماعی و اقتصادی دارد، چراکه نیازهای ساکنان را تأمین می‌کند؛ رویکرد محله‌محوری، بهترین رویکرد برای برنامه‌ریزی مشارکتی به‌شمار می‌آید، از این‌رو مشارکت ساکنان در محلات می‌تواند کیفیت زندگی شهری را ارتقا دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *