سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 12162
  • برگزاری جلسه بازآفرینی شهری در منطقه آزاد اروند
    برگزاری جلسه بازآفرینی شهری در منطقه آزاد اروند

    برگزاری جلسه بازآفرینی شهری در منطقه آزاد اروند

    فالح صفایی با تأکید بر نگاه ویژه این سازمان به اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری راه و شهرسازی تلاش دارند تا گامی بلند در توسعه مناطق شهری بردارند.

    وی طرح بازآفرینی شهری را در راستای برآورده شدن حقوق افراد ساکن در مناطق فرسوده عنوان کرد و گفت: در این نشست ضمن بررسی گزارشی از عملکرد شهرداری ها و سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص بازآفرینی شهری، قرار بر این شد تا مشاوری از راه و شهرسازی جهت بررسی موضوعات مربوط به آب های سطحی دو شهرستان و مطالعه نقاط هدف، معرفی شود.

    مدیر اجرای طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: منظور از نقاط هدف همان نقاط بازآفرینی شهری است که در آبادان شامل محله هایی نظیر ذوالفقاری، سده، جمشید آباد، سلیچ، کوی قدس، شطیط و در خرمشهر محله های سیف و صفا، کوت شیخ، مولوی و غفار نصیری می شود.

    فالح صفایی در ادامه توضیح داد: محله های نام برده شده، نقاطی هستند که قبلا جزو بافت های فرسوده اعلام شده بودند که تا کنون با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکلات بافت های فرسوده شان اقداماتی انجام شده و هم اکنون نیز در حال مطالعه موضوع برای رفع مشکلات آب های سطحی آنها هستیم.

    وی با اشاره به اینکه در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده است، اذعان داشت: بخش هایی از عملیات عمرانی را در نقاط فرسوده آبادان« ذوالفقاری یک، ذوالفقاری چهار و علوانیه» آغاز کرده ایم که با مطالعه طرح بازآفرینی شهری امیدواریم مابقی بخش ها را به اتمام برسانیم.

    منبع: منطقه آزاد اروند


    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *