جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۰۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 14937
  • ۱۷ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در مهاباد کلنگ زنی شد
    احداث بزرگراه بین المللی ارومیه - سرو خاتمه یافت

    بهره برداری از بخش اول بزرگراه اردبیل – مشگین شهر به طول ۱۳ کیلومتر در هفته آینده

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی شمال استان اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر از سال‌های گذشته سرعت گرفته و ۱۳ کیلومتر از این پروژه تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    محبوب حیدری تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه شاهد ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیر خواهیم بود.

    وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فروردین ماه ۵۰ کیلومتر و تا آخر فصل کاری هم ۵۰ کیلومتر دیگر به طول بزرگراه‌های استان اضافه شود.

    حیدری با بیان اینکه برای اجرای ۵۰ کیلومتر بزرگراه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: قرار است با تأمین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا ۵ سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق این هدف، علاوه بر ارتقا ایمنی جاده‌ها، تصادفات جاده‌ای به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۶۸۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

    حیدری با بیان اینکه اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اضافه کرد: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

    وی با اشاره به اینکه تکمیل بزرگراه پارس‌آباد – مشگین‌شهر نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: برای تکمیل این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر که شامل پروژه بزرگراهی پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر است، یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

    حیدری ادامه داد: جاده پارس‌آباد – سربند یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که بهسازی آن با هدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۱ کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و تکمیل خط‌کشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی استان است و تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز را تأمین کنیم.

    حیدری تصریح کرد: از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل، ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

    وی گفت: از ۴ هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

    بهره برداری از بخش اول بزرگراه اردبیل - مشگین شهر به طول ۱۳ کیلومتر در هفته آینده

    حیدری افزود: اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی، طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌های خطرناک و شیب‌های بسیار تند هستند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۸ گردنه سخت گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

    صداوسیما



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *