چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 5028
  • به‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده
    به‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

    به‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

    دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی تهران اعلام کرد: سازمان نظام مهندسی استان تهران در نظر دارد از فروردین ماه آینده ارجاع کار به مهندسان شهرساز را بر اساس نرم افزار جامع شهرسازی، باهدف ایجاد تعامل بین این سازمان و شهرداری، سیستماتیک کردن فرآیند ارجاع کار، یکپارچه کردن نمایندگی ها و ایجاد وحدت رویه بین آنان و … طراحی تا شرایط تسهیل و بدون نیاز به رفت و آمدهای اداری بصورت سیستماتیک در این بخش انجام پذیرد .

    الهام امینی اظهار داشت: در حال حاضر ارجاع کار به مهندسان شهرساز استان تهران از عدم شفافیت ارجاع کار برخوردار است که این بزرگترین ایراد این شیوه ی دستی و سنتی است. در حال حاضر بر آنیم تا این موضوع را برای همه مهندسان عضو، شفاف سازی کنیم.

    امینی یکی دیگر از ایرادات شیوه ی ارجاع کار به صورت دستی را مشکلات مالیاتی ناشی از ان برای مهندسان ذی صلاح عنوان کرد گفت: در حالی که سازمان نظام مهندسی استان تهران می تواند با امضای تفاهم نامه ای با سازمان امور مالیاتی، همه اقدامات مالیاتی مهندسان را بر اساس گردش مالی و اتفاقات مندرج در سامانه انجام دهد، این اتفاق نمی افتد و مهندسان هر ساله مجبورند به صورت حضوری مراجعه و برای دریافت مفاصا حساب ، نامه ای مبنی بر میزان گردش مالی خود از سازمان دریافت کرده و آن را به سازمان مالیاتی تحویل دهند.

    به گفته امینی اکنون ارجاع کار بر اساس منافع و روابط است و به صورتی نیست که همه‌ مهندسان ذی صلاح عادلانه از آن بهره مند شوند.

    وی یکی دیگر از دلایل وقوع مشکلات متعدد در نظام توزیع کار فعلی را سوء استفاده برخی دانست که در نتیجه منافع عمومی از آن ضربه خورده است.

    امینی گفت: مکانیزه شدن توزیع کارها، محاسبات مالی دقیق و زمان بر مربوطه، بررسی صلاحیت افراد در واگذاری کار، نظارت به تقاضاهای ارباب رجوع، بایگانی پرونده ها و کنترل صلاحیت قانونی مهندسین از اصلی ترین اهداف این اقدام است.

    وی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه اعتماد سازی، عدالت محوری و مبارزه با فسادکاری است گفت: توزیع عادلانه فرصت های شغلی که اصلی ترین هدف استفاده از سیستماتیک ارجاع کار است به خواست اعضا شهرساز در دستور کار قرار گرفته و در سال جدید اجرایی خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *