پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 14374
  • نامه سرگشاده فعالان حوزه شهرسازی به زاکانی؛هشدار درخصوص تصمیمات کمیسیون ماده 5
    افزایش ۵ واحد درصدی تورم ماهانه و نقطه ای مسکن در تهران

    بودجه‌ریزی در تهران بدون تایید معتمدان محله اشتباه است

    مهدی بابایی روز یکشنبه در جریان بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار با شورایان و معتمدین محله «شورا» در منطقه ۱۳ شهرداری تهران اظهار داشت: در برنامه پنج ساله سوم سند توسعه محلات و نیاز سنجی از معتمدین و مردم باید پایه بودجه سال آینده باشد.

    وی گفت: ارتقا زیست پذیری انسان محور شهر و رضایتمندی مردم، نیز باید به عنوان هدف غایی در برنامه ریزی، در نظر گرفته شود.

    بابایی تاکید کرد: بودجه ریزی در مناطق مختلف شهر تهران را بدون دریافت تاییدیه از معتمدان و نخبگان محله ها، اشتباهی جبران ناپذیر دانست.
     تفویض نگه داشت و احداث پل‌های عابر مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات محله شورا، اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که در محله شورا وجود دارد بحث پل عابر مکانیزه ارتباطی بین منطقه ۱۳ و منطقه ۸ است.

    وی با بیان اینکه معتمدان و شورایاران محل، ۲ سال است که پیگیر احداث پل عابر مکانیزه در خیابان دماوند ایستگاه ابوریحان هستند، گفت: ۹۵ درصد از اقدامات اجرایی احداث پل انجام و مجوز های ترافیکی آن نیز دریافت شده است اما با تغییر مدیریت، اجرای این اقدام متوقف مانده است.

    بابایی تاکید کرد: شهرداری تهران تصمیم دارد بحث نگهداشت پل های عابر مکانیزه را از معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت خدمات شهری مانند سال‌های گذشته برگرداند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار تقویض نگهداشت پل های عابر مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه شد و گفت: مناطق همچون نگهداشت سایر بخش‌ها از جمله فضای سبز، نگهداشت احداث پل ها را انجام دهند تا با تعاملاتی که با شهروندان دارند، این حوزه نظارتی را به‌ صورت ویژه داشته باشیم.

    وی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات محله شورا، پایین بودن سرانه ورزشی در سطح محله «شورا» را یکی از مشکلات اساسی این محله  دانست که باید به این موضوع رسیدگی شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: درخواست اصلی اهالی  محله شورا این است که در بودجه ۱۴۰۱ در زمینه ورزشی این محله اقداماتی اساسی انجام شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ضمن مذاکراتی که با شهردار منطقه ۱۳ و مدیران شهری این منطقه انجام شده، مقرر شد زمینی برای افزایش سرانه ورزشی محله شورا در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

    بابایی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا مطرح شده، نبود بازار میوه و تره بار در این محله  است که  با توجه به پتانسیلی که در مسیل جاجرود وجود دارد، می توان با پوشاندن قسمتی از این مسیر  در زمینه تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت میدان میوه و تره بار اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام داد.

    بابایی عنوان کرد: خوشبختانه شورایاران از وضعیت نگهداشت و دیگر مسائل منطقه ۱۳ رضایت داشتند و امیدوارم این مسئله الگوی مناسبی برای دیگر مناطق باشد تا مدیریت شهری به فکر توسعه و پیشرفت در محلات تهران باشد.

    رییس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، وجود مسیل جاجرود در محله شورا را برغم مشکلات که ایجاد کرده، فرصتی برای بازچرخانی و تصفیه آب، عنوان کرد.

    مصوبه توسعه دوچرخه سواری در تهران به فوریت بازبینی شود

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دوچرخه سواری در شهر تهران برای غنی سازی تفریح است و باید در پارک های جنگلی برای آن برنامه ریزی کرد، گفت: طرح استفاده از دوچرخه در پایتخت شکست خورده و مسیرهای آن در خیابان‌ها بلا استفاده مانده و محلی برای تردد حادثه ساز موتورسواران شده لذا بازبینی این طرح از سوی شهرداری لازم است.

    سید محمد آقا میری  نیز در تذکر پیش از دستور خود گفت: این تذکر ناظر بر بند هفدهم ماده ۵۵ در مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مورخ دوم بهمن ۹۷ است و مصوبه برنامه راهبردی توسعه دوچرخه سواری در شهر تهران مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ است که این مصوبه سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران را در دو سطح نرم افزار و سخت افزاری و با در نظر گرفتن استاندارد ملی مکلف می کند با اجرای بستر، دوچرخه سواری را در سطح تهران عملیاتی کند.

    وی ادامه داد: از نظر زیر ساخت در کشورهای توسعه یافته در زمینه استفاده از دوچرخه فاصله کوتاه بین خانه تا محل کار یا محل خرید است؛ در حالی که در کلانشهر تهران چه بسیار افرادی هستند که فاصله محل زندگی تا محل کارشان حداقل ۲۰ کیلومتر است و امکان دوچرخه سواری برای شهروندان در چنین مسیر طولانی وجود ندارد.

    این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامساعد بودن اقلیم تهران برای دوچرخه سواری در فصل گرما و سرما، استفاده و سفر با دوچرخه را بسیار دشوار دانست و افزود:  اختلاف ۹۰۰ متری ارتفاع شمال به جنوب و وجود شیب های تند در شهر امکان استفاده از دوچرخه را غیر ممکن می سازد.

    این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از نظر پزشکی در هنگام دوچرخه سواری نیاز به تنفس عمیق است ادامه داد: این در حالی است که  آلودگی هوای تهران که بیش از ۲۵۰ روز در سال در مرز هشدار قرار گرفته ، استفاده از این وسیله را غیرممکن کرده و طبق نظر پزشکان این کار بهداشتی نیست.

    آقا میری تاکید کرد: از نظر اقتصادی  نیز در کشورهای پیشرفته به دلیل هزینه بنزین و استفاده از وسیله های بنزینی و حتی حمل و نقل عمومی  هزینه بالایی دارد و خیلی از شهروندان و مخصوصا جوانان  به سمت دوچرخه می روند اما در تهران  چنین شرایطی وجود ندارد و رویکرد اقتصادی ندارد و مورد استقبال قرار نمی گیرد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *