جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۳۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 5546
  • بی‌ثباتی در شهرداری، انجام اقدامات اساسی را به تعویق انداخت
    بی‌ثباتی در شهرداری، انجام اقدامات اساسی را به تعویق انداخت

    بی‌ثباتی در شهرداری، انجام اقدامات اساسی را به تعویق انداخت

    برزن نیوز: حجت نظری،‌ با بیان اینکه سال ۹۷ اتفاقاتی در مدیریت شهری تهران رخ داد که بخش اعظم آن متأثر از تغییر شهردار تهران بود‌ه‌ است، اظهار داشت: به طور طبیعی بی‌ثباتی در مدیریت شهری باعث شد بسیاری از اقدامات اساسی قابل انجام، به تعویق بیفتد.

    وی ادامه داد: به اعتقاد بنده در انجام وظایفمان در شورای شهر تا اینجا کوتاهی نکردیم و در بخشی از مدیریت شهری که به حوزه خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و محیط زیست مربوط بوده تلاش کرد‌ه‌ایم به وظایفمان عمل کنیم و به نوعی به انتظاری که قانون از ما دارد عمل کنیم؛ اما خیلی اوقات شاهد انتظارات دیگری از سوی مردم هستیم به عنوان مثال پرسیده می‌شود “چرا در دوره جدید پل یا اتوبانی ساخته نشده؟” این در حالی است که به خاطر دارم در ایام منتهی به انتخابات یکی از بزرگترین نقد‌هایی که به مدیریت شهری سابق می‌شد مربوط به حجم زیاد ساخت و ساز و میزان پل و اتوبان بود.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: برای حل مشکل ترافیک باید به راه‌های دیگری روی آورد. به نظر می‌رسد توانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و امیدوارم در یکی دو سال پیش‌رو نتایج کارهایی که آغاز کرده‌ایم، مشاهده کنیم؛ البته در برخی از حوزر‌ه‌ها نتایج عملکرد مشخص شده است؛ به‌عنوان مثال در حوزه خدمات شهری که یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت شهرداری است یک اتفاق خوب رخ داده و به صورت پایلوت از منطقه دو آغاز شده است و پیش‌بینی بنده این است که در سال جاری بتوانیم آن را به همه مناطق شهری تسری دهیم.

    وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه پسماند یکی دیگر از اقدامات خوب این است که عملاً درآمد شهرداری از این حوزه به خاطر انتظام بخشی و نظم دادن بالغ بر ۱۰ برابر شده است. پیمانکار همان پیمانکار است، اما اقدامات صورت گرفته شهرداری نرخ پایه مزایده را افزایش داد و پیمانکار نیز با اشتیاق وارد مزایده شد. این امر نشان می‌دهد که توانسته‌ایم در نظم دادن و مدیریت حوزه پسماند نسبت به دوره گذشته بهتر عمل کنیم که عواید آن به شهر خواهد رسید.

    نظری خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در تلاش هستیم این انتظام‌بخشی را داشته باشیم، در این حوزه متأسفانه در سال ۹۷ اصلاً آنطور که باید اقبال نداشتیم و نتوانستیم وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم؛ البته در حوزه زیرساخت اتفاقات خوبی رخ داد که امیدوارم بتوانیم با تخصیص بودجه‌های حوزه این بخش را در سال ۹۸ به اتمام برسانیم.

    وی افزود: مشخصاً باید به مجتمع فرهنگی رازی که معروف به مجموعه طغرل است، اشاره کنم که اگر در سال ۹۷ بودجه آن کامل تخصیص پیدا می‌کرد می‌توانستیم از آن بهره برداری کنیم، اما نشد؛ ولی پیشرفت خوبی داشت. امیدواریم در سال جاری بودجه آن کاملاً تخصیص یابد. اگر این اتفاق رخ دهد نه فقط در جنوب تهران بلکه در سطح شهر نیز یکی از مجموعه‌های فرهنگی زبانزد خواهد بود.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه زیرساخت بودجه‌هایی که برای حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله گذر موسیقی و نمایش در نظر داریم، به سرانجام برسانیم و با انجام این دست فعالیت‌ها در حوزه برنامه‌ای و در بخش فرهنگی و اجتماعی موفق باشیم.

     



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *