سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 13159
  • تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک «باغ استثنایی»
    تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک «باغ استثنایی»

    تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک «باغ استثنایی»

    آن آیدالگو شهردار پاریس از تایید برنامه‌ها برای تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک «باغ استثنایی» خبر داد. این تغییر کاربری جانی تازه به کالبد خیابانی خواهد دمید که سالهاست از مشکلات مرسوم در تمام کلانشهرهای دنیای مدرن از جمله آلودگی، نبود جای پارک، شلوغی و مصرف‌گرایی رنج می‌برد.

    آیدالگو اعلام کرد مقامات شهر پاریس با اختصاص بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون یورویی این خیابان تجاری پر دود و ترافیک را به باغی سرسبز برای گردشگران و اهالی شهر پاریس تبدیل خواهند کرد. از ایده‌های جاه‌طلبانه برای تغییر کاربری این خیابان معروف می‌توان به ایجاد تونل‌های درختی برای بهبود کیفیت هوا، به نصف رساندن تعداد ماشین‌ها در خیابان و تبدیل خیابان‌های شلوغ به پیاده‌رو اشاره کرد.

    نام خیابان شانزلیزه از معادل فرانسوی عبارت الیسیوم یا بهشت در اساطیر یونان باستان گرفته شده است.

    به نقل از روزنامه گاردین، طرح تغییر کاربری خیابان شانزلیزه تا قبل از بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس، عملی نخواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *