سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 12159
  • تحقق شهر هوشمند به یک زیست بوم نیاز دارد
    تحقق شهر هوشمند به یک زیست بوم نیاز دارد

    تحقق شهر هوشمند به یک زیست بوم نیاز دارد

    سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری گفت:  کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری است و فضا‌های نوآوری با سرمایه‌گذاری و حمایت جدی دولت به طور چشمگیری گسترش یافته است. وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضا‌ی لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.

    ستاری ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری را گامی روبه جلو در توسعه پایدار دانست و افزود: کارخانه‌های آلاینده، مونتاژکار و سنتی امروز جای خود را به نوآوری، طراحی و توسعه مرز‌های فناوری داده‌اند. جای تبریک و قدردانی دارد که بخش خصوصی چنین فضای در خورتوجهی را به رونق و گسترش زیست‌بوم نوآوری اختصاص داده است.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به  رسیدن فضای فعالیت جوانان به بیش از ۳۰ هزار متر مربع با اجرایی شدن کارخانه نوآوری آریا توضیح داد: با ایجاد این کارخانه نوآوری، چند هزار جوان خلاق و دانش آموخته فضایی برای کار و بسط دادن ایده‌های نوآورانه خود پیدا کرده و با کسب‌وکار‌های خود ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، به یاری حل مشکلی از جامعه می‌آیند.

    او از نزدیک شدن تهران به شهر هوشمند خبر داد و یادآوری کرد: یکی از بخش‌های شهر هوشمند، ایجاد مراکز و بستر‌هایی است که جوانان بتوانند ایده‌هایشان را به شرکت تبدیل کنند. تحقق شهر هوشمند بیش از هرچیز، به یک زیست‌بوم نیاز دارد و پهنه‌های نوآوری این زیست بوم را کامل می‌کنند. کارخانه‌های نوآوری بخشی مهم و جدایی ناپذیر از این زیست‌بوم به شمار می‌روند که اکنون با ایجاد این کارخانه‌ها، تهران به شهری هوشمند نزدیک شده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *