سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 15140
  • تدقیق اطلاعات سامانه مسکن ملی بر مبنای ظرفیت واقعی اراضی/ ارتقاء جایگاه استان اصفهان در ورود اطلاعات سامانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن
    تدقیق اطلاعات سامانه مسکن ملی بر مبنای ظرفیت واقعی اراضی/ ارتقاء جایگاه استان اصفهان در ورود اطلاعات سامانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن

    تدقیق اطلاعات سامانه مسکن ملی بر مبنای ظرفیت واقعی اراضی/ ارتقاء جایگاه استان اصفهان در ورود اطلاعات سامانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بنا بر دستور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان جلسات هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن استان اصفهان طی چهار روز پیاپی جهت بررسی و رفع موانع برنامه‌ریزی و تشکیل شد.

    وی اذعان داشت: این جلسات با حضور معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، روسا و کارشناسان مرتبط در این معاونت، روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: هدف این جلسات هماهنگی و بررسی پیرامون مباحث (تامین زمین- پالایش متقاضیان- وضعیت پروژه‌های نهضت ملی و پروژه‌های مشارکتی و…) بوده است.

    وی ادامه داد: همچنین عملکرد شهرستان‌های استان اصفهان در خصوص طرح‌های ملی مسکن مورد بررسی قرار داده شد.

    زاغیان عنوان کرد: موضوعات تامین زمین با اولویت اراضی داخل محدوده، اراضی که قابلیت تغییر کاربری دارند و اراضی نیازمند الحاق مطرح شدند و رفع مشکلات جهت تسریع در پیشرفت پروژ‌ه‌ها و تدقیق اطلاعات سامانه برمبنای ظرفیت واقعی اراضی انجام پذیرفت.

    وی گفت: مطابق با تصمیم‌گیری‌های بعمل آمده مقرر شد تا پالایش متقاضیان در اسرع وقت و ترجیحاً تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام شود.

    گفتنی است: با توجه به تاکیدات مدیرکل راه و شهرسازی استان و پس از تشکیل این جلسات، تدقیق اطلاعات سامانه انجام پذیرفت و تخصیص زمین و نسبت تخصیص زمین به متقاضیان حائز شرایط نیز افزایش یافت، بر این اساس جایگاه استان اصفهان از لحاظ ورود اطلاعات در سامانه و تدقیق اطلاعات سامانه برمبنای ظرفیت واقعی اراضی ارتقاء یافت.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *