جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 14934
  •  آلمان چگونه توانست قوی ترین مدیریت مسکن جهان را با وجود محدودیتهای فراوان داشته باشد
    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر آلمانی

    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر آلمانی

    مدیران شهر ارلانگن از دیرباز شعار “ذنیت باز” را در رأس برنامه‌های خود قرار داده و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار گرفته‌اند. این شعار از زمان فرار قوم مذهبی اوگنو یا پروتستان‌های فرانسوی از آزار و اذیت‌ها به ارلانگن در قرن هفدهم شکل گرفته و به وجود خود تا به امروز در شهر ادامه داده است. در واقع، اوگنو میراث تاریخی شهر را شکل داده و از ارلانگن، شهری با سبک معماری بسیار محبوب و معروف باروک ایجاد کرده است. البته به لطف وجود مراکز دانشگاهی پیشرفته‌، مؤسسات تحقیقاتی و کمپانی‌های معروفی نظیر زیمنس و فارماتوم نیز، امروزه ارلانگن میزبان مردمی از ۱۵۰ کشور دنیا است که با صلح و آرامش در کنار یکدیگر به سر می‌برند و در ارزشمندسازی هویت شهر نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر المانی

    علاوه بر این، چشم‌اندازهای بی‌نظیر ارلانگن و معماری به سبک باروک در آن، همه ساله سیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. مهم‌تر از همه این‌که فستیوال فولکس Bergkirchweih که هر سال به مدت ۱۲ روز در فصل بهار برگزار می‌شود، جمعیت زیادی از مردم کشورهای سراسر جهان را در ارلانگن گردهم می‌آورد که همین امر نیز در تقویت هویت ارلانگن، بسیار حائز اهمیت بوده است. از دیگر ویژگی‌های مهم شهر توریست‌پذیر آلمانی می‌توان به گرایش قابل توجه مردم به دوچرخه‌سواری برای انجام امور روزمره خود اشاره کرد که ترویج گردشگری سبز را نیز در پی داشته است.

    در حال حاضر، مدیران ارلانگن به پیاده‌سازی پروژه‌های متعددی مشغول هستند که در نتیجه آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، شهر در آینده نزدیک تحولات زیادی را تجربه کند. این پروژه‌ها، همبستگی بیشتر نهادهای مختلف را در پی دارد چرا که پیاده‌سازی آن‌ها مستلزم همکاری سرمایه‌گذاران مختلف است. به ویژه، کمپانی زیمنس، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدی صنعتی اروپا، در حال توسعه ساختمان جدیدی در جنوب ارلانگن است و در نظر دارد در آن، شرکت‌های مختلفی را گردهم آورد.

    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر المانی

    دانشکده انسانی ارلانگن نیز قرار است به ساختمان‌های جدیدی که اخیراً در مرکز شهر احداث شده است، منتقل شود، ضمن این‌که مدیران اهدافی نیز برای ایجاد زیرساخت‌ها و چهارچوب‌هایی جهت توسعه پایدار شهر در سر پرورانده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیاده‌سازی پروژه جدید تراموای برقی شهر و ترویج هر چه بیشتر دوچرخه‌سواری به عنوان یک شیوه مدرن و سبز در پویایی ارلانگن اشاره کرد.

    تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین دغده‌های ارلانگن به شمار می‌رود که البته شهردار از پیاده‌سازی پروژه‌های خلاق برای کاهش اثرات آن بر زندگی ساکنان خبر داده و مدعی شده است تا سال ۲۰۳۰، شهری عاری از انتشار کربن را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

    علاوه بر این، فلوریان یانیک ادعا کرده است که همکاری با مدیران سایر شهرهای آلمان و حتی جهان را در رأس برنامه‌های مدیریت شهری خود قرار داده است و در نظر دارد به زودی به مشارکت با برنامه‌ریزان ۱۴ شهر آلمان بپردازد تا از طریق همفکری با آنان، چالش‌های شهرنشینی در ارلانگن را به حداقل برساند.

    در این راستا، کاهش اثرات جزایر گرمایی و به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده در رأس برنامه‌های شهری قرار خواهد گرفت که یانیک در نظر دارد برای تحقق هدف خود از ایده‌های مدیران سایر شهرهای کشور و جهان بیشترین بهره را ببرد.

    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر المانی

    شهردار ارلانگن، تاکنون در سطح محلی نیز اقدامات کارآمد ویژه‌ای پیاده کرده است، با این حال در نظر دارد با بهره‌وری از ایده‌های خلاقان شهر وضعیت اقتصادی رستوران‌ها، مراکز خرده‌فروشی، نهادهای فرهنگی و حتی مردم ساکن در مناطق محروم را بهبود ببخشد و آن‌ها را تحت حمایت کمک‌های مالی ارلانگن قرار دهد. البته شیوع بیماری کووید -۱۹، دستیابی به این اهداف را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است، با این حال یانیک مدعی شده است که از هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت زندگی در سراسر ارلانگن دریغ نخواهد کرد.

    فلوریان یانیک، همچنین احداث مسکن مقرون‌به‌صرفه در آینده نزدیک را به شدت مورد تاکید قرار داده و مدعی شده است ارلانگن تا چند سال آینده میزبان خانه‌هایی خواهد بود که قرار است با هزینه پایین در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد و یا افرادی قرار گیرد که بیشترین زیان اقتصادی را از شیوع بیماری کووید -۱۹ متحمل شده‌اند. البته پیش از این نیز، دولت ارلانگن در تحویل خانه‌های مقرون‌به‌صرفه به خانواده‌های کم‌درآمد بسیار موفق عمل کرده بود با این حال، همچنان بسیاری از مردم از پرداخت هزینه مسکن ناتوان هستند و لازم است شهر اقدامات بیشتری در این زمینه اعمال کند.

     

    ترویج ذهنیت باز؛ اساس مدیریت در شهر المانی

    ترجمه ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    سبزینه‌سازی شهری، سلاحی قدرتمند علیه آلودگی هوا

    سبزینه‌سازی شهری، سلاحی قدرتمند علیه آلودگی هوا

    آلودگی هوا، منبع شناخته‌شده‌ای برای انواع بیماری‌ها، در مواجهه با سبزینه‌سازی شهری در نزدیکی بزرگراه‌ها، مبارزی غیرمنتظره پیدا می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *