سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 11414
  • کرونا با تعطیلی یک هفته ای کنترل نمی شود
    کرونا با تعطیلی یک هفته ای کنترل نمی شود

    تعطیلی چند روزه راه حل مسأله نیست/مدیریت شهری پایتخت یک ریال هم از اعتبارات ستاد ملی کرونا دریافت نکرده است

    محسن هاشمی در آغاز جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از ستاد ملی کرونا بابت تصمیم دیرهنگام و هرچند با تأخیر تشکر کنیم. البته این اقدام تنها بخشی از اقدامات لازم برای متوقف کردن روند رو به رشد ابتلا به کرونا در کشور است و بخش مهم‌تر آن رعایت کردن مسائل از سوی مردم است که خوشبختانه اصناف در تهران در روز اول به‌طور نسبی تعطیلی را رعایت کردند.

    وی ادامه داد: با وجود تعطیلی اعلام شده از سوی ستاد کرونا شاهد افزایش مسافرت شهروندان تهرانی در روزهای قبل از تعطیلی به شمال هستیم که از همین جا از ستاد کرونای مازنداران و گیلان درخواست داریم تا نسبت به تعطیل بودن رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مناطق گردشگری نظارت ویژه‌ای داشته باشند در غیر این‌صورت با بازگشت این افراد به تهران شاهد موج جدیدی از ابتلا به کرونا خواهیم بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به این مطلب که انتظار افکارعمومی از مسئولان وزارت بهداشت همگرایی و انسجام است، گفت: طرح موضوعات اختلافی در رسانه‌ها باعث آسیب دیدن اعتماد عمومی به تصمیمات مسئولان وزارت بهداشت می‌شود و مناسب است که این اختلافات در جلسات کارشناسی و در صورت لزوم با فصل الخطاب بودن رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا، حل شود.

    هاشمی با بیان این‌که تعطیلی چند روزه راه حل مسأله نبوده و این زمان فرصتی برای در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انجام اقدامات اصولی است، عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامات در تهران تقویت سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش ازدحام پس از تعطیلات است.

    وی در پایان گفت: مدیریت شهری از آغاز بحران کرونا تا کنون نه تنها یک ریال نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا دریافت نکرده بلکه در تخصیص اعتبارات مصوب مربوط به اوراق مشارکت، مالیات و ارزش افزوده هم با چالش و تعلل‌هایی مواجه شده است

    انا



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *