پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 13109
  • تعهد معماران موجب حفظ آثار تاریخی می‌شود
    تعهد معماران موجب حفظ آثار تاریخی می‌شود

    تعهد معماران موجب حفظ آثار تاریخی می‌شود

    شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی «روز معمار»، اظهار کرد: امیدوارم معماران در انجام مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند موفق باشند زیرا معماری یکی از مهمترین جلوه‌های تمدن بشری در طول تاریخ بوده و در آینده بازهم شاهد این هنر خواهیم بود.

    وی افزود: معماران در این رابطه ارزش آفرینان واقعی حوزه‌های کالبدی و فرهنگی هستند و در تجلی کالبدی جلوه‌های فرهنگی جوامع نقش مؤثری دارند؛ حذف معماری و ارزش‌های ویژه آن از تاریخ بشری باعث حذف قسمت‌های اعظمی از ذخایر مادی و معنوی جهان خواهد شد.

    رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معماران مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند بافت‌های تاریخی را حفظ کنند، تصریح کرد: با وجود سهل انگاری‌هایی که از سوی مدیریت شهری در قبال میراث تاریخی می‌شود، معماران باید با تعهد کامل از شکل‌گیری اتفاقات ناشایست برای آثار تاریخی جلوگیری کنند.

    وی ادامه داد: پشت تمامی اتفاقاتی که اکنون در شهر شاهد هستیم تفکر یک معمار وجود دارد و اگر معماران در قبال بناهای تاریخی شهر تعهد و احترام قائل شوند، قطعاً شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه در کوچه سعدی، کوچه پشت مطبخ، هتل چهارباغ و گذر آقا نور الله نجفی رقم خورد، نخواهیم بود.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *