پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 11331
  • تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»
    تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»

    تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»

    «حسین محمدی» در بیست و یکمین کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با اشاره به عملکرد سازمان حمل و نقل و بار مسافر در نصب کاتالیست رایگان روی تاکسی های عمومی این کلانشهر اظهار داشت: یکی از روش های کاهش آلودگی هوا استفاده از کاتالیست است که منجر به تولید حداقل مواد آلوده کننده شده و در جهت بهبود وضعیت هوا نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند.

    عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امسال برای نخستین بار طرح تعویض کاتالیست‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرج به طور کامل به سازمان حمل و نقل و بار مسافر واگذار شده است.

    محمدی با بیان اینکه در طرح جامع کاهش آلودگی هوا نصب کاتالیست ها بر روی تاکسی ها الزامی است، افزود: شورای اسلامی شهر کرج با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به خرید و نصب کاتالیست ها اقدام کرده است و پیش بینی می شود تا دی ماه سال جاری بروی تمام تاکسی های عمومی کرج  نصب شود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با بیان اینکه ۷۰ درصد از تولید آلاینده ها با نصب این کاتالیست ها کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۳هزار تاکسی  در کلانشهر کرج مشغول فعالیت هستند که متاسفانه ۶ هزار و پانصد تاکسی به سن فرسودگی رسید و باید از رده خارج شوند.

    محمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اصلاح عنوان و ساختار معاونت خدمات شهری در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر کرج به معاونت خدمات شهر و محیط زیست تغییر یافته است. درخصوص تقویت ساختار محیط زیست شهرداری که مصوبه شورای شهر است نیز برنامه ریزی و ایجاد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در معاونت خدمات شهری در دستور کار قرار دارد.

    گفتنی است در ابتدای جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج در سال چهارم شورای شهر کرج برگزار و هیئت رئیسه طبق سال گذشته به اتفاق آراء به تصویب رسید.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *