جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 10986
  • مهمترین علت شکل‌گیری حاشیه‌نشینی سبکِ مدیریت شهر‌ها است
    مهمترین علت شکل‌گیری حاشیه‌نشینی سبکِ مدیریت شهر‌ها است

    تلاش برای از بین بردن فاصله حاشیه و متن شهر گام اصلی مدیریت شهری

    مدیریت شهری مشهد همواره در طی سال‌های اخیر سنگ حاشیه شهر را به سینه می‌زده است و شاید بتوان گفت که دغدغه‌مندتر از دیگردستگاه‌ها، برای رتق‌وفتق مشکلات محدوده‌های آسیب‌پذیر گام برداشته است. آغاز به کار ۱۲ کلان‌پروژه در حاشیه شهر که همین چندروز پیش کلید خورد، یکی از مهم‌ترین گام‌های مجموعه مدیریت شهری برای از بین بردن فاصله حاشیه و متن شهر بود که به گفته عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد، اتفاقات بسیار خوبی را در سال‌های آینده برای شهر امام رضا (ع) رقم خواهد زد. علیرضا شهریاری از اهتمام ویژه‌ای خبر داد که در مدیریت شهری برای حل مشکلات حاشیه‌نشینان وجود دارد و موتور محرک خوبی برای رقم زدن رخداد‌های ماندگار به حساب می‌آید.
    وی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه آغاز به کار پروژه‌های اخیر تحولات زیادی را در محدوده‌های کم‌درآمد و نقاط حاشیه‌ای شهر به وجود خواهد آورد، متذکر شد: مدیریت شهری با همدلی و هم‌افزایی آستان‌قدس‌رضوی و استانداری به این‌قضیه ورود پیدا کرده و امیدواریم این هم‌افزایی موجب رضایت شهروندان مشهدی شود.
    عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری نیز در این‌حوزه زیر بار مسئولیت رفته و اقدامات بزرگی را طراحی کرده است، اضافه کرد: تلاش ما توسعه متوازن شهر است و تاکنون نیز در این‌زمینه گام‌های زیادی برداشته شده است.
    وی با تأکید بر اینکه میزان رضایتمندی و اقدامات انجام‌شده از سوی پنجمین دوره پارلمان شهری را باید از منظر مردم نظاره‌گر بود، گفت: شهرداری و شورای شهر مشهد با وجود شرایط اقتصادی، به‌ویژه وضعیت اقتصادی بعد از شیوع کرونا، لحظه‌ای از خدمت به شهروندان و زائران شهر امام مهربانی‌ها غفلت نکردند و با تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف درصدد انجام خدمت به هم‌وطنان هستند. وی با اشاره به شعار اعضای شورای پنجم، یعنی «مشهد، شهر امید و زندگی»، اظهار کرد: همواره تلاشمان برای تحقق این‌شعار و همچنین توجه به پویایی و شادابی شهر بوده است تا شهروندان مشهدی در این‌زمینه رضایتمندی کاملی داشته باشند.
    شهریاری همچنین به حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری از جامعه پزشکی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی امروز همانند سال‌های دفاع‌مقدس، خود را سپر بلای مردم کرده است و فداکارانه برای سلامت آن‌ها قدم بر می‌دارد.
    وی ایثارگری جامعه پزشکی را در ۷ ماه اخیر بی‌بدیل دانست و بیان کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد نیز در طی این‌مدت با تصویب طرح‌ها و لوایح حمایتی، در راستای پشتیبانی از این‌جامعه خدوم گام برداشتند و کماکان از پزشکان، پرستاران و تمامی دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان حمایت خواهند کرد.
    شهرآرا


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *