جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۱۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 11324
  • محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد
    محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد

    تلاش شهرداری تهران در احیا و حراست از درختان چنار خیابان ولیعصر

    روز سه‌شنبه شهرداری منطقه ۶ تهران، «تورج فرهادی» درباره وضعیت درختان خیابان ولیعصر گفت: در مقاطع مختلف به دلایل زیست محیطی، مجاورین، نگهداری نامناسب، عملیات عمرانی، آلودگی‌هایی که در کنار درختان ایجاد شد و باد و رعد و برق، تعدادی از درختان چنار مسیر خیابان ولیعصر خشک شدند.

    وی افزود: در یک مقطعی، سازمان فضای سبز شهرداری تهران درختان چند ساله‌ای را با شرایط خاص در مسیر خیابان ولیعصر کاشت و سعی کرد شرایط نگهداری آنها را نیز منطبق کند و همین مساله باعث شد که جریان آبی که همیشه در نهرها ادامه داشت و باعث جلوه بصری خوبی شده بود، به منظور تثبیت و جا افتادن ریشه‌های این درختان در عمق خاک و جلوگیری از شل شدن پایه درختان تازه کاشته شده، قطع شود.

    فرهادی با بیان اینکه بیشتر درختانی که آسیب دیدند به دلیل رعایت نشدن شرایط نگهداری و عملیات عمرانی بوده که در آن الزام به جابجایی درختان وجود داشته‌است، ادامه داد: در حدود پنج سال گذشته مساله نگهداری و حفظ این درختان مورد توجه قرار گرفته و درختان جدیدی کاشته شدند ولی هنوز جای خود را پیدا نکرده‌اند.

    به گفته وی، در ادامه مسیر حدود ۱۰ درصد درختانی که کاشته شده‌بودند مجددا خشک شدند و این درختان نیز دوباره واکاری شدند و نگهداری آنها در حال انجام است.

    شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری این است که این محور را با درختان چنار و با همان شکل و شمایل گذشته نگه دارد، توضیح داد: این مساله دغدغه جدی همه مدیران بویژه در این دوره از مدیریت شهری است؛ به عنوان مصداق، در سه سال گذشته و در حوالی نوروز، یکی از فعالیت‌های بزرگی که شهرداری تهران انجام داد این بود که تمام درختانی که جایشان خالی بود را از درختان چندساله واکاری کرد.

    وی اضافه کرد: اخیرا درختانی که خشک شدند و ترس این می‌رود که بر اثر باد و طوفان سقوط کنند و آسیب به دیگران بزنند را بر اساس مصوبه‌ای که نمایندگانی از شورای شهر، منطقه و سازمان فضای سبز مصوب می‌کنند، جمع‌آوری می‌کنیم.

    فرهادی تاکید کرد: باید از فضای سبز تهران خوب مراقبت شود چون در این شرایط آب و هوایی و آلودگی  که در حال تهدید همه شهروندان است فضای سبز می‌تواند در کیفیت بخشیدن به زندگی مردم بسیار موثر باشد.

    وی گفت: مدیران قاعدتا باید تدابیری برای نگهداشت فضای سبز داشته باشند ولی هیچ اقدامی در سطح شهر بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و مردم باید به این اعتقاد برسند که از بین بردن یک درخت به هر روشی، حتی شاید سنگین‌تر از از بین بردن یک انسان باشد و این جزو اعتقادات مذهبی ما نیز هست.

    در حالی خبر از حفظ درختان خیابان ولیعصر داده می شود که «احمد مسجدجامعی» در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا نسبت به نابودی خیابان ولیعصر تذکر داده‌بود.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *