جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 11766
  • تهران پس از کرونا را دریابید
    تهران پس از کرونا را دریابید

    تهران پس از کرونا را دریابید

     ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ شهرداری یکی از نهادهای موفق در مدیریت در شرایط اپیدمی بوده است که در حوزه خدمات مورد نیاز سلامت که در دوران اپیدمی بسیار حائز اهمیت است، (یعنی خدمات شهر، محیط زیست، پسماند و بهشت زهرا)، به بهترین نحو ارائه خدمت کرده است. اما فردای پسا کرونا را دریابیم. در پی پاندمی کووید ۱۹، ازاسفند ۹۸ تا کنون، و به خصوص در پی تعطیلی‌ها و اجرای محدودیت‌های اجتناب ناپذیر، شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای کوچک زیان‌های بسیاری دیدند و بسیاری از کارگران فصلی شغل خود را از دست داده‌اند.

    او افزود: تنها در تهران بیش از ۲۲ هزار نفرجان خود را از دست دادند و اغلب خانواده‌های تهرانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تحت تاثیر این همه‌گیری قرار دارند. توجه به شرایط خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و برخی با مشکلات روحی و روانی و برخی علاوه بر فشارهای روانی، از نظر اقتصادی در معرض فقر و انواع آسیب‌های روانی قرار دارند که می‌تواند سال ۱۴۰۰ را حتی اگر پاندمی پایان یابد، به سالی مصیبت‌بار و با از هم گسیختگی خانواده‌ها تبدیل کند.

    خداکرمی ادامه داد: گرچه دولت و نهادهای فرهنگی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، به این مهم توجه ندارند و اصلا فکر نمی‌کنند که این ۲۲ هزار خانواده داغدار و آن ۵۲ هزار خانواده ایرانی که عزیزان و سرپرستانشان از دست رفته چه شرایطی دارند، اما شهرداری می‌تواند برای کاهش آلام شهروندان تلاش مضاعفی انجام دهد. شهرداری می‌تواند تلاش کند تا دولت و مجلس بودجه کافی برای بهبود شرایط پساکرونا به شهرداری‌ها اختصاص دهند. شهرداری باید میزان ضرر و زیان شهروندان را محاسبه کرده و در مجمع نمایندگان تهران در زمان رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ طلب کند تا شهرداری پایتخت را که آبرو و پیشانی کشوراست را دریابند و بودجه کافی برای مدیریت بحران شهرداری تهران،‌ و کاهش عوارض اپیدمی کاهش عوارض اپیدمی در ۱۴۰۰ اختصاص دهند.

    رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: وقتی ما به دنیا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بیشترین بودجه مربوط به پاندمی را به شهرداری‌ها اختصاص داده‌اند. این بودجه‌ها در حد ۲۲ میلیارد و حتی بالاتر است. بنابراین نمی‌شود با دست خالی، پایتختی را که آبروی کشور است اداره کرد. من خواهش می‌کنم نهادهایی که بودجه‌های فرهنگی از دولت می‌گیرند، به شهرداری اختصاص دهند، تا ما بتوانیم از بحران ۱۴۰۰ جلوگیری کنیم تا خانواده‌های تهرانی بیش از این آسیب نبینند.

    برنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *