شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 6908
  • تهیه سندهای بلندمرتبه سازی و پهنه بندی مشهد ۵ سال تاخیر دارد
    تهیه سندهای بلندمرتبه سازی و پهنه بندی مشهد ۵ سال تاخیر دارد

    تهیه سندهای بلندمرتبه سازی و پهنه بندی مشهد ۵ سال تاخیر دارد

    محمد هادی مهدی نیا گفت با توجه به تصویب کلیات طرح جامع مشهد در شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۳ هنوز  سندهای باقی مانده از این طرح تعیین تکیف نشده است.
    وی اضافه کرد: پس از بلاتکلیف ماندن چهارساله این اسناد توسط اداره کل راه وشهرسازی، در ابتدای امسال مقرر شد شهرداری نسبت به تهیه این اسناد و ارائه به شورای شهر و کمیسیون ماده پنج اقدام کند که مهلت شهرداری نیز به پایان رسیده و هنوز این اسناد ارائه نشده اند.
    رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مکاتباتی نیز توسط شورا با شهردار برای تحویل هر چه سریعتر این اسناد صورت گرفته و باید هر چه زودتر این اسناد ارائه شوند.
    مهدی نیا افزود: موضوع تعیین تکلیف اراضی آبشار و انتقال پادگان لشگر ۷۷ نیز باید با سرعت بیشتری دنبال و اهتمام اداره کل راه و شهرسازی برای تحقق این مهم بیشتر شود.
    شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در آذر ماه سال ۹۳ طرح جامع شهر مشهد را تصویب کرد و در فرصت دو هفته ای خواستار تهیه نقشه پهنه بندی حریم شهر و ضوابط آن شد اما با گذشت نزدیک پنج سال هنوز این طرح اجرایی نشده است.

    طبق طرحهای قبلی و موجود حداکثر ارتفاع ساختمان در مشهد ۲۳ متر است.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *