شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 8289
  • توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری ضروری است
    توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری ضروری است

    توجه به ارزیابی فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری ضروری است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان؛ نرگس نوراله زاده در جلسه مشترک کمیسیونهای شهرسازی و معماری و نیز برنامه، بودجه شورا افزود: در شورای دوره پنجم اسلامی شهر همدان از ابتدای تصویب بودجه سال ۹۷ بر انجام طرح ارزیابی اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه های موثر شهر تاکید کرده و دردوره چهارم نیز برای این مهم ۲ مرحله آموزش جهت انجام این کار انجام شده است.

    نوراله زاده در این خصوص اضافه کرد: هم اکنون بستر این کار در شهرداری، مجامع دانشگاهی فراهم شده و لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری هر چه سریع‌تر این تاکید شو را اجرا کند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان هم دراین جلسه با اشاره به مصوبه­ کمیسیون فرهنگی در خصوص دستورالعمل ارزیابی اجتماعی طرح ها و پروژه های شهرداری، اظهار کرد: شهرداری باید این موضوع را با جدیت پیگیری و از اجرای آن در پروژه ها غافل نشود.

    رضوان سلماسی با تاکید بر اهمیت انجام ارزیابی اجتماعی برای تمام پروژه های شهری، بیان کرد: ضروری است ضوابط و سازو کاری در شهرداری تدوین شود تا ارائه­ خدمات و تسهیلات از سوی شهرداری به بخش خصوصی در پروژه های سرمایه گذاری و مشارکتی به ارائه ارزیابی اجتماعی پروژه های مدنظر از سوی سرمایه گذار مشروط گردد.

    وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی زمان ارائه بودجه­ شهرداری جهت تصویب در شورا لازم است با توجه به مصوبه­ی مذکور شورا، در بودجه ی سال ۹۹ مبلغ مورد نیاز ارزیابی اجتماعی پروژه های تأثیرگذار شهری توسط شهرداری، در سه مرحله ی قبل، حین و بعد از اجرا در بودجه پیش­بینی شود.

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *