پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 6678
  • توجه به ساخت و توسعه محیط‌های حامی سلامت برای اولین بار

    توجه به ساخت و توسعه محیط‌های حامی سلامت برای اولین بار

    زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران عصر امروز در نشست تخصصی معماری و منظر شهری گفت: آمارها حکایت از آن دارد که وضعیت افسردگی در تهران از متوسط کشور بالاتر است.

    وی افزود: این به این معناست که شیوع افسردگی در شهر تهران نسبت به سایر شهرهای کشور بالاتر است و افراد بیشتری درگیر آن می شوند.

    نصیری خاطرنشان کرد: آمارهای مختلفی در خصوص میزان ابتلا به افسردگی اعلام می شود اما براساس آمار وزارت بهداشت ۱۶.۸ درصد زنان و حدود ده درصد مردان مشکل افسردگی دارند.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: در حوزه سلامت سالمندی زنان با ۴۰.۹ درصد بیشترین وضعیت افسردگی را دارند و این در حالی است که به طور کلی زنان ۱.۵ برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند.

    وی گفت: حوزه سلامت کالبدی و معماری شهری مورد غفلت قرار گرفته است اما خوشبختانه در برنامه سوم شهری برای این امر تدابیر خوبی اندیشیده است.

    نصیری با اشاره به این مطلب که برای اولین بار به محیط های حامی سلامت توجه شده است گفت: ارتقا شاخص های سلامت شهری مورد توجه مدیریت شهری در دوره جدید قرار گرفته است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *