پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 13741
  • توسعه سرانه‌های عمومی با مشارکت راه و شهرسازی
    توسعه سرانه‌های عمومی با مشارکت راه و شهرسازی

    توسعه سرانه‌های عمومی با مشارکت راه و شهرسازی

    مجید طاهری  اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید دولت در سال‌های اخیر مبنی بر توانمندسازی، در روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری اقدامات خوبی شد.

    وی افزود: شهرداری ملزم است در بافت فرسوده حداکثر ۵۰ درصد تخفیف پرداخت عوارض داشته باشد و در حال حاضر نیز پروانه ساختمانی برای آن به صورت رایگان ارائه می‌شود.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار گرگان با بیان این که ضوابط تشویقی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر طبق این ضوابط تشویقی هزینه‌های نظام مهندسی نصف می‌شود و امکان بارگذاری طبقات به منظور تشویق سرمایه گذاران وجود دارد به علاوه این معاونت در مباحث مربوط به اجرای پروژه‌ها در برخی محلات فرسوده شهر با مشارکت اداره راه و شهرسازی در حال احداث ساختمان‌هایی جهت توسعه سرانه‌های عمومی مثل سرای محلات، توسعه پارک‌ها و فضای سبز و ایجاد شبکه معابر است.

    وی اضافه کرد: در صورتی که خدمات زیربنایی مناسبی در بافت‌های محلات هدف ایجاد شود، ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در آن‌ها وجود دارد، بالفعل شده و موجب ارتقای کیفیت و بهبود شرایط زندگی ساکنان در این محلات می‌شود.

    طاهری ادامه داد: شهرداری با رویکرد توسعه از درون و توانمندسازی هم در مباحث مربوط به خدمات زیربنایی و کالبدی و هم در حوزه ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی همچنین افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم و آموزش‌های شهروندی به ارائه خدمات پرداخته است.

    وی با بیان این که توانمندسازی افراد ساکن در بافت از اهداف شهرداری گرگان بوده است، گفت: امروزه می‌توان با قاطعیت اذعان کرد برخی محلات شهر دیگر مشخصه‌های فرسودگی را ندارد و با توجه به بهبود کیفیت زندگی از منظر کالبدی و فرهنگی در آن‌ها، در حال بازنگری و تدقیق محدوده بافت‌های فرسوده شهر هستیم.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *