پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 10302
  • توضیحات صالح‌زاده در ارتباط با سیل قائم‌شهر
    توضیحات صالح‌زاده در ارتباط با سیل قائم‌شهر

    توضیحات صالح‌زاده در ارتباط با سیل قائم‌شهر

    عباس صالح‌زاده در جمع خبرنگاران در ارتباط با سیل با عنوان اینکه روز گذشته بارندگی کم‌نظیری در طول ۳۰ سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: میزان این بارندگی که در طول یک‌ساعت اتفاق افتاد، ۷۵ میلی‌متر از سوی هواشناسی اندازه‌گیری شده است.

    وی با اشاره به اینکه کل معابر شهری، سطح خیابان‌ها و حتی روی آسفالت نیز به‌شدت دچار آبگرفتگی شد، افزود: با کانال‌هایی که به مرور زمان در ادوار مختلف در سطح شهر احداث شد، انتقال آب و تخلیه، در حدود نیم‌ساعت صورت گرفت و وضعیت عادی‌سازی شهر، بحث حمل و نقل و ترافیک به فوریت مدیریت شد.

    شهردار قائم‌شهر ضمن تشکر از زحمتکشان شهرداری که به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان هستند، اضافه کرد: مردم در هر نقطه‌ای از شهر که با آبگرفتگی و هر مشکلی مواجه می‌شوند، باید با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا همکاران شهرداری با امکانات لجستیکی به کمک‌شان بیایند.

    صالح‌زاده با بیان اینکه در چند نقطه مثل تقاطع‌های غیرهمسطح الغدیر، شهیدان سادات‌نیا (کوچکسرا) و همچنین اسکندرکلا که اداره راه و روستای اسکندرکلا آن را احداث کرد، آبگرفتگی شدید داشتیم، خاطرنشان کرد: زیرگذر کوچکسرا سال ۱۳۸۰ احداث شد که برای رفع مشکل آبگرفتگی آن برنامه داریم، اینکه عده‌ای احداث این زیرگذر را به دوره قبلی حضور بنده در شهرداری ربط می‌دهند، اشتباه است.

    وی با اعلام اینکه دو زیرگذر میدان امام و زیرگذر جدید مسجدرسول که در حال اجرای آن هستیم، در دوره بنده احداث شده که الحمدلله به هیچ وجه آبگرفتگی نداشت، ادامه داد: این دو زیرگذر بر اساس دانش فنی و علم هیدرولیک و هیدرولوژی ساخته شده است.

    شهردار قائمشهر بیان کرد: در زمان اجرای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح الغدیر قرار بود کانال آن را انتقال بدهند اما شهردار وقت این کار را درست انجام نداد و یک کانال کلافی زد که کلاف هم متأسفانه نشست کرد و انتقال آب به‌خوبی انجام نشد.

    صالح‌زاده با تأکید بر اینکه در این دوره از شورای اسلامی شهر، طراحی انتقال کانال تقاطع غیرهم‌سطح الغدیر را انجام دادیم و قراردادش را هم بستیم، تصریح کرد: ۳۰۰ متر کانال از رودخانه تلار احداث شد و باکس‌های کلاف قطر ۱۴۰۰ را نیز آماده کردیم که تا پایان امسال این کانال را به‌صورت اصولی اجرا می‌کنیم.

    شهردار قائم‌شهر در پایان گفت: یکسری اخبار ضدونقیض و گاهاً دروغ و وارونه در برخی از رسانه‌های معلوم‌الحال که از سوی عده‌ای خط می‌گیرند منتشر می‎شود که تنها بازخورد این رفتارها خسته‌تر شدن پرسنل زحمتکش شهرداری است.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *