چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 3651
  • پدافند غیر عامل در شهرها نیمه کاره ساختمان رها شده شهر ها قوانین ثبات مدیریتی در شهرداری، امنیت و توسعه در کرج
    ثبات مدیریتی در شهرداری، امنیت و توسعه در کرج

    ثبات مدیریتی در شهرداری، امنیت و توسعه در کرج

    ثبات مدیریتی در شهرداری کرج از مهمترین عناصر جلب رضایت شهروندان و مشارکت سرمایه گذاران برای همکاری در پروژه های شهری است.

    با تمام اهمیت و ارزش تغییرات ساختاری در مدیریت ها در مدت زمان مشخص برای جلوگیری از ناکارآمدی و قبضه قدرت، ایجاد ثبات مدیریتی به ویژه در پست ها خدماتی، اصل اساسی مدیریت سیستمی است.

    به تبع آن ثبات مدیریت در شهرداری به سبب اهمیت آن در بحث خدمات رسانی به مردم و زمینه سازی برای ایجاد حکمرانی خوب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بدون شک از مهمترین عوامل تحقق اهداف و برنامه های توسعه شهری است.

    پیچیدگی وظایف شهرداری، انتخاب فرد مناسب برای تصدی این پست را با حساسیت های زیادی روبه رو می کند و جدا از شرایط و ضوابط احراز شرایط سمت شهردار باید ویژگی ها و شاخص های فردی و مدیریتی بسیاری را در نظر گرفت. وجود تجربه مدیریت کلان؛ تخصص مرتبط؛ آشنایی لازم با مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی؛ تعهد مدیریتی بالا و پاکدستی در فرد مورد نظر،قدرت چانه زنی بالا جهت جذب سرمایه از شاخص های است که مشکل انتخاب شهردار را دوچندان می‌کند.

    شورای شهر کرج نیز بعد از گذشت هفت ماه و گذر از اصغر نصیری و عدم رسیدن تفاهم بنا به هر دلیل و انتخاب سرپرست تا انتخاب شهردار بعدی ،لازم است در این برهه با بررسی بیشتر و تمرکز بر گزینه های توانمند بومی از دل مدیریت شهری به گونه ای عمل نماید که فرآیند خدمت به شهر به عقب نیفتد و عدم هماهنگی با شورا توسط شهردار بعدی بوجود نیاید.

    از همین رو است که در انتخاب شهردار جدید باید ضمن درنظر گرفتن کاستی ها و برطرف کردن آنها از او حمایت همه جانبه کرد و علیرغم کاستی ها و مشکلات جاری در شهر به عنوان یک پشتوانه ارزشمند او را در تحقق برنامه ها یاری نمود.

    اینکه یک شهردار باید به برخی از نکات توجه بیشتری را معطوف کند و یا مدیرانش پیش از هرگونه رخداد یا تساهل، به وظایف خود کاملا آگاه بوده و عمل نمایند امری است مشخص و از جمله مسائل مهم است؛ لیکن احتمال برخی از سهل انگاری ها اجتناب ناپذیر است و نباید همه آن ها را به پای شخص شهردار نوشت و یا به این بهانه با او همکاری نکرد.

    بهره گیری از کارشناسان مجرب و مدیران دلسوز در تهیه اسناد لازم برای تحول اساسی در شهر، تهیه برنامه لازم برای توسعه شهری، آشنایی با وضعیت مالی و نیروی انسانی موجود و طرح مسائل کارشناسی و تعامل بالا با اعضای محترم شورای شهر از جمله شاخصه های شهردار جدید باید باشد که بتواند نسبت به اداره شهر و مدیریت آن موفق باشد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *