جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 7382
  • جاجایی روستا رانش زمین
    جاجایی روستا رانش زمین

    جابه جایی یک روستا به دلیل خطر رانش

    دانش روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت روستای کلوزان افزود: در حال حاضر زمین لغزشی مهمترین خطر و تهدیدهای ژئوتکنیک روستاهای شهرستان خلخال هستند که روستای گلوزان نیز شامل چنین وضعیتی است.
    او اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان، در حال حاضر هیچ گونه راهکاری برای نجات روستا از معرض خطر رانش بجز جابجایی و اسکان اهالی در محلی دیگر وجود ندارد.
    وی ادامه داد: منطقه شناسایی شده برای جابجایی و انتقال این روستا در سه کیلومتری گلوزان در بخش آفتاب گیر منطقه واقع شده و اهالی روستا از خطرات و تهدیدات احتمالی در امان خواهند بود .
    در این جلسه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل و مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های استانداری اردبیل در فرمانداری خلخال برگزار شد، فریدون بابایی فرماندار این شهرستان نیز خواستار تعیین تکلیف وضعیت روستای گلوزان در سریعترین زمان ممکن شد.
    وی گفت: از زمانی که جابجایی روستا توسط هیات کارشناسی اعلام شده هیچ گونه اعتبار عمرانی را نمی توان در این روستا هزینه کرد وعملا دهیار روستا تنها به عنوان نظاره گر امور در روستا حضور دارد .
    بابایی گفت:جابجایی روستا در خلخال تازگی نداشته و پیش از این سه روستای گهراز،جعفرآباد و قزل درق از محل قبلی به محلی جدید و امن انتقال یافتهاند و هرسه طرح جابجایی یاد شده با موفقیت اجرا شده است.
    روستای ۱۵ خانواری تازه کند گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال در منتهی الیه جنوب استان اردبیبل و هم مرز با استان زنجان در کمرکوه و محلی پرتگاهی واقع شده و جابجایی روستا به محلی امن و عاری از خطر رانش و لغزش زمین از خواسته اهالی آن است.
    خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *