جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 5444
  • آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران
    آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران

    جامعه مهندسی به جزیره های جدا از هم تبدیل شده اند/ بی برنامه گی دولت برای اشتغال مهندسان

     برزن نیوز: ششمین جشنواره چهره سال ۹۷ راه و ساختمان با معرفی ۱۱ چهره منتخب در شش گروه شامل شهرداری ها، شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران، راهداری و حمل و نقل جاده ای، روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیران وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر‌های جدید امروز برگزار شد.
    در این مراسم احمد خرم، وزیر سابق راه و ترابری ضمن تقدیر از ارج گذاشتن به تلاش برخی از مسئولانی که به عنوان چهره سال ۹۷ صنعت راه و ساختمان انتخاب شده اند، گفت: هم اکنون در بین جامعه تحصیل کرده کشور، بی بهره‌ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است.
    خرم با ابراز تاسف از اینکه از بین ۶۰۰ هزار نفر مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمی‌کنند و یا بیکار هستند، از بی برنامگی دولت برای اشتغال جامعه مهندسان کشور انتقاد کرد.
    وی افزود: متاسفانه دولت و حاکمیت برنامه‌ای برای اشتغال مهندسان و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های دیگر ندارد.
    وزیر اسبق راه و ترابری در عین حال بیان کرد: امتیازاتی که در کشور ما برای صدور خدمات فنی و مهندسی داده می‌شود معادل با یک دهم کشور همسایه یعنی ترکیه است و متاسفانه با این امتیازات، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های دیگر بسیار سخت است.
    بیشتر بخوانید: تعرفه خدمات مهندسی در استان تهران افزایش یافت
    همچنین در ادامه این جشنواره فرج الله رجبی، رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با تقدیر از برگزاری جشنواره چهره سال راه و ساختمان گفت: به منظور اعتلای حوزه مهندسی کشور ، ما نیازمندیم که چنین جشنواره‌هایی را در قد و قامت بسیار خوب و ارزشمندی برگزار کنیم.
    رجبی افزود: هم اکنون جامعه مهندسی به جزیره‌های جدا از هم تبدیل شده اند که این رویه هیچگاه به نفع حوزه مهندسی کشور نخواهد بود.
    وی گفت: در جامعه ما سال‌ها است که مهندسان همیشه خود به عنوان چهره سال مطرح بوده اند و لازم است که در سال جدید جامعه مهندسی به یک تشریک مساعی برسند.
    رییس شورای مرکزی نظام مهندسی با بیان اینکه این تشریک مساعی می‌تواند از جمعه مهندسان حمایت کند، گفت: اگر این اتفاق نیفتد، مهندسان آسیب می‌بینند و عملکرد جزیره‌ای ادامه می‌یابد.
    از ظرفیت سرمایه‌های سرگردان در جامعه استفاده نشده است
    در این جشنواره مسعود نصرتی قائم مقام شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: این جشنواره به همت بخش خصوصی برای تشکل‌های دولتی و نهاد‌های عمومی برنامه ریزی شده و فضایی را فراهم کرده که ما در طی سال موضوعاتی را که در جامعه برنامه ریزی شده است، به رای گیری بگذاریم.
    وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه سرگردان در جامعه وجود دارد که ما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
    نصرتی تاکید کرد: مسئولان باید نگاه جدی به مطالبه شهروندان داشته باشند و حضور شهروندان در این جشنواره نشان داد که مردم به دنبال همکاری و همیاری با مسئولان در خصوص حل مشکلات جامعه هستند.
    قائم مقام شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور همچنین گفت: امیدواریم مردم فاکتور‌هایی را برای انتخابات دهیاران در سال ۹۸ در نظر داشته باشند تا ما بتوانیم از این مسئولان نیز تجلیل کنیم.
    کاهش خطای مسئولان در گروی دخالت شهروندان در اداره امور
    شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر جا مردم در اداره کشور حضور داشته اند، خطا‌های مسئولان کمتر بوده است، گفت: زمانی که از حضور مردم در مدیریت شهری غفلت کرده ایم، دچار خسران شده ایم.
    وی تصریح کرد: رویکرد شورای شهر تهران باز گذاشتن درب ساختمان‌های شهرداری‌ها به روی مردم است تا شهروندان ببینند در مدیریت شهری چه می‌گذرد.
    عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اتفاقات شگرفی در حوزه راه و ساختمان در جهان در حال وقوع است، گفت: ما همچنان از محصولاتی استفاده می‌کنیم که آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کند.
    وی در ادامه اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم محصولات غیراستاندارد وارد ساختمان‌ها و بنا‌های ما شود.
    امانی تاکید کرد: اگر مسئولان به دنبال این موضوع هستند که برای مردم چه کار مفیدی می‌توانند انجام دهند، باید از مردم نظرخواهی کنند. چرا که خود شهروندان به خوبی می‌دانند انجام چه اقداماتی برای آن‌ها بهتر است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *