پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۱۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 11477
  • جای خالی شهرداری ها در سند راهبری توسعه گردشگری
    جای خالی شهرداری ها در سند راهبری توسعه گردشگری

    جای خالی شهرداری ها در سند راهبری توسعه گردشگری

    محمد مهدی شرافت در چهل و هفتمین نشست کانون تفکر گردشگری استان با اشاره به نقش مهم آموزش در صنعت گردشگری اظهار کرد: چرخه سه ضلعی مشتمل بر صنعت به عنوان بخش خصوصی و بهره بردار از محصول سیستم آموزشی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان نهاد حاکمیتی در آموزش عمومی و نیازسنجی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه گردشگری تشکیل شود.

    وی با اشاره با جای خالی شهرداری ها و شورای اسلامی شهر در سند راهبری توسعه گردشگری، افزود: در این سند برای آموزش عمومی وظایفی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما اختصاص یافته اما متاسفانه نام شهرداری‌ها و شورای شهر در این سند از قلم افتاده است.

    فائزه اسعدیان، عضو هیئت علمی بخش مدیریت جهانگردی دانشگاه یزد نیز خواستار کاربردی شدن دروس دانشگاهی و گسترش ارتباط آن با صنعت شد و اظهار کرد: با گذاشتن بیشتر دروس عملی، تشکیل کمیته‌های نظارت، استانداردسازی دروس و ارتباط آن با صنعت و پررنگ شدن نقش دانشگاه در آموزش منابع انسانی، میتوان به آموزش مناسب در صنعت گردشگری دست یافت.

    هما خورشیدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تأکید بر جایگاه آموزش‌های کوتاه مدت در حوزه گردشگری، گفت: فارغ از فضای فعلی و مشکلات موجود در حوزه گردشگری، باید با آموزش، قدرت تحلیل‌گری  را به دانشجویان القاء کرد.

    سیدرضا بهادری، راهنمای گردشگری و مسئول کمیته گردشگری پایدار با تأکید بر ضرورت ایجاد برخی از واحدهای عملی مورد نیاز در سرفصل دروس رشته گردشگری، افزود: حمایت ویژه از برگزاری استارآپ های گردشگری، رویدادهای ایده محور و ایده شو با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار، ایجاد مرکز رشد نوآوری و خلاقیت در دانشگاه‌های دارای رشته گردشگری و ارتباط شبکه‌ای این مراکز با همدیگر، به موازات تاسیس خانه آموزش گردشگری در استان را ا از دیگر نیازهای مهم برای توسعه صنعت گردشگری است.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *