جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 8728
  • جلسات متعدد، گریبان گیر مدیریت شهری
    جلسات متعدد، گریبان گیر مدیریت شهری

    جلسات متعدد، گریبان گیر مدیریت شهری

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به پیش بینی حدود ۲۰۰ عنوان برنامه و ۴۰۰ اجرا در دهه فجر امسال از سوی شهرداری اصفهان، اظهارکرد: امروز وظیفه همه ماست که به سال های انقلاب و شعارهای آن دوران برگردیم. یکی از شعارهای آن روزها که به ۴ رکن اساسی اشاره داشت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید این شعار را بررسی کنیم و ببینیم تا چه حد عملیاتی شده است، ضعف ها را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

    وی با بیان اینکه برای دوام و بقای انقلاب اسلامی باید به عللی که انقلاب را به وجود آورد توجه داشته باشیم، گفت: باید به تأسی از زمانی که وحدت، همدلی و هم صدایی داشتیم و همه دست به دست هم داده بودیم تا انقلاب را به پیش بریم، امروز هم همان راه را دنبال کنیم.

    نصر یکی از مباحث مهم برای اصفهان را آب دانست و افزود: استاندار اصفهان در خصوص منابعی که می توانیم از آن استحصال آب داشته باشیم پیگیری هایی داشته تا جریان آب دائم و مستمر در زاینده رود را داشته باشیم، در این راستا همه ظرفیت های استانی بسیج شده که جای قدردانی دارد و امیدوارم با همکاری همه مسئولان شرایط بهتری برای آب اصفهان رقم بخورد.

    توزیع کمک های شب عید تا نیمه اول اسفند

    رئیس شورای شهر اصفهان همچنین با بیان اینکه در پایان هر سال کمک هایی از سوی خیریه ها برای دانش آموزان و مردم درنظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: بدون کمک خیرین شاید بسیاری از بچه ها از حداقل نیازهایشان در شب عید محروم باشند، براین اساس از خیریه ها درخواست می کنم تا نیمه اول اسفند کمک های خود را بین کودکان و به ویژه دانش آموزان توزیع کنند، شهرداری نیز همه ساله لایحه ای به این منظور به شورای شهر ارائه می کند که امیدواریم امسال هم هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد تا در زمان توزیع با مشکل مواجه نشویم.

     جلسات پی در پی و درگیری مدیران

    وی در ادامه با بیان اینکه امروز یکی از آسیب هایی که گریبان مدیریت ها و از جمله مدیریت شهری را گرفته و در امور مردم اختلال ایجاد کرده، برگزاری جلسات پی در پی، تو در تو و رنگارنگ است که مدیران را درگیر کرده، گفت: باید راهکاری اندیشیده شود که قدری از این درگیری مدیران کم شود و مدیران به کارهای دیگر برسند.

    نصر تعدد و کثرت جلسات را باعث کاهش دسترسی مردم به مسئولان دانست و از مدیران خواست که از مدیریت متمرکز به سمت مدیریت باز حرکت کرده و تفویض اختیار کنند.

    رئیس شورای شهر اصفهان با تاکید براینکه مدیران باید به جای حضور مداوم در جلسات و فصل الخطاب بودن، شرایط را برای پیگیری امور مهمتر فراهم کنند، یادآور شد: نباید از اهمیت تبدیل سیستم های موجود به مکانیزه و بردن شهر به سمت هوشمند غفلت کنیم.

    بی توجهی مدیران شهری به بازگشایی گلوگاه های شهری

    شیرین طغیانی عضو شورای شهر اصفهان در نطق خود، با اشاره به گلوگاه های محلات به ویژه در بافت فرسوده شهری، گفت: به دلیل اهمیت بازگشایی این گلوگاه ها، در سال ۱۳۹۸ قرار بود با پیگیری و تأکید شورای شهر، هر منطقه ای ۳ تا ۵ گلوگاه را ساماندهی کند، اما بسیاری از این گلوگاه ها که اتفاقا در بودجه امسال مکان مند و دارای ردیف بودجه بودند ساماندهی نشدند که نشان می دهد این موضوع دغدغه مدیران شهری و مناطق نیست.

    وی ادامه داد: موضوع دیگری که در فرایند بررسی بودجه با آن مواجه شدیم پروژه ای در مقیاس شهری بود که طی سال های گذشته، بعد از انتخاب مشاور و طی مراحل و تصویب در شورای سیاست گذاری، کمیته های فنی، کمیسیون تصویب طرح ها، تهیه نقشه های فاز ۲ و حتی اقداماتی جهت تهیه پروانه ساختمانی انجام می گیرد.

    پروژه شهری که به یک باره از دستور کار خارج شد!

    وی با اشاره به جلسات و بازدیدهایی که شخصا از این پروژه داشته، افزود: حوزه بهره برداری از این ساختمان نیز بارها نسبت به نیاز به این پروژه تاکید کرده است، اما به یک باره و بدون اطلاع از دستور کار خارج شده و دلایلی از قبیل مناسب نبودن مکان، عدم رعایت استانداردها و ضوابط پدافند غیرعامل مطرح می شود که جای سؤال دارد.

    طغیانی با بیان اینکه چرا پروژه ای در این اندازه باید بدون رعایت استانداردهای اولیه مثل مکان یابی و پدافند غیرعامل تا این مرحله پیش برود و حتی ردیف مشخصی داشته باشد، ادامه داد: اگر این پروژه با این شرایط و عدم رعایت استانداردها شروع می شد چه باید می کرد؟

    بی اعتمادی به توضیحات و توجیهات مدیران پروژه

    این عضو شورای شهر با تاکید براینکه چرا باید الان به توضیحات و توجیهات مدیران در مورد این پروژه اعتماد کرد، گفت: طی سال های گذشته بر اجرای این پروژه در این مکان تاکید داشته اند و معقتد بودند تمام مطالعات کارشناسی انجام گرفته است!

    وی با اعلام اینکه محل جدید ارائه شده برای اجرای این پروژه بنا به اظهارات کارشناسان شهرداری دقیقا بر روی گسل قرارگرفته، تصریح کرد: باتوجه به این موارد به نظر می رسد پیگیری شهردار اصفهان از این موضوع ضروری است تا از تکرار این موارد جلوگیری شود.

    لزوم تهیه برنامه جامع برای ناوگان اتوبوسرانی

    امیر احمد زند آور عضو دیگر شورای شهر اصفهان در نطق خود خواستار توجه جدی مدیریت شهری به اتوبوسرانی شد و گفت: هم اکنون ۷۰ درصد اتوبوس های شهر فرسوده اند و متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی به ۹ و نیم سال رسیده است.

    انتقادات شهروندان از اتوبوس های شهری

    وی با اشاره به شکایات مردمی از فرسودگی، دودزا بودن، عدم برنامه ریزی، تأخیر و کمبود اتوبوس در سطح شهر، افزود: نگاه مدیریت شهری در زمینه حمل و نقل عمومی معطوف به مترو است، درحالی که باید به همه بخش ها توجه شود.

    این عضو شورای شهر اصفهان بر لزوم تغیر در دیدگاه مسئولان نسبت به سازمان اتوبوسرانی تاکید و اظهار کرد: این سازمان به لحاظ مالی مستقل نیست، در عین حال که سیستم حمل و نقل عمومی در همه کشورها غیراقتصادی است و یارانه دریافت می کند، بنابراین باید نگاه واقع بینانه داشت.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر انبارهای قطعات یدکی اتوبوسرانی خالی شده و بسیاری از اتوبوس ها به این دلیل از سرویس خارج شده اند، افزود: وضعیت بخش خصوصی به مراتب بدتر است و به دلیل بدهی زیاد هیچ کسی حاضر به تعمیر اتوبوس ها نیست.

    زندآور خاطرنشان کرد: لازم است برنامه جامع برون رفت از وضعیت فعلی در اسرع وقت تهیه شود، همچنین ساخت و تکمیل پایانه ها و توسعه خطوط تندرو و ویژه در دستور کار قرار گیرد.

    وی خواستار پیش بینی خطوط ویژه در محورهای پرتردد همچون کاوه شد و گفت: راه اندازی خطوط مینی بوس برای محلات و استفاده از تکنولوژی های نوین در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

    استفاده از فرصت باقی مانده برای تجدید نظارت در رد صلاحیت ها

    همچنین پورمحمد شریعتی نیا عضو دیگر شورای شهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نباید به هیچ وجه خدشه دار شود. همه باید دقت کنیم برای این انقلاب و نظام اسلامی زحمات زیادی کشیده شده و شهدای بسیاری تقدیم کرده ایم، مبادا دانسته و نادانسته چوب حراج به این نظام و اسلام عزیز بزنیم.

    وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم اصفهان از همه دلسوزان نظام استدعا به فکر مردم و آینده این مرز و بوم باشند، گفت: امیدوارم از فرصت باقی مانده برای تجدید نظر در رد صلاحیت افراد شایسته استفاده شود، چراکه همانطور که نگاه به بیگانه داشتن و افتادن در دام بیگانگان خیانت است، انحصارطلبی نیز خطرناک است.

    لزوم ارائه گزارشی از گردش مالی و بازرسی و حسابرسی شرکت ها تابعه شهرداری به شورای شهر و مردم، انتقاد از تکراری بودن و جذاب نبودن برنامه های فرهنگی شهر با مخاطبان اندک و ضرورت تغییرات اساسی در این برنامه ها، توجه به ترافیک شهری به ویژه در آستانه نوروز، انتقاد از بی توجهی به راهبردهای ارائه شده از سوی کمیسیون های شورای شهر در تدوین بودجه شهرداری، عدم ارائه اطلاعات از سوی شهرداری که کار را برای تصمیم گیری در کمیسیون های تخصصی شورای شهر سخت کرده، انتظار برای تزئینات باشکوه شهری در دهه فجر و ساماندهی حفاری های شهری از تذکرات اعضای شورا در این جلسه بود.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *