چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 5811
  • نرخ بدمسکنی در مسیر صعود
    نرخ بدمسکنی در مسیر صعود

    حاشیه نشینی ۱۱ میلیون ایرانی /بررسی مهاجرت معکوس

    برزن نیوز: تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین برگزار شد و جلسه قبلی این شورا نیز به همین موضوع اختصاص یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو جلسه شورای اجتماعی کشور به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت و بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

    وی گفت: دستگاه‌های ذیربط باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین اقدام کنند و هریک وظایفی که در این خصوص دارند را انجام دهند.

    رستم‌وندی یادآور شد: موضوع امنیت، شبکه بهداشت، آموزش و اشتغال باید در مناطق حاشیه‌نشینی باید مورد بررسی قرار گیرد و قطعا سال ۹۸ آغاز یک تحول عمده در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین است.

    رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت:‌ بیش از ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌نشین کشور زندگی می‌کنند و ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند که درمجموع جمعیت زیادی را شامل می‌شوند و حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت ۶۰ میلیون نفری شهرنشین، در محلات حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

    وی افزود: این محلات دارای مشکلات خاصی هستند و از عقب‌ماندگی در آموزش، بهداشت، پسماند و … رنج می‌برند.

    وی یادآور شد: جلسه امروز که با حضور وزیر کشور برگزار شد، مصوب کرد که کارگروه ویژه‌ای در خصوص مهاجرت معکوس ایجاد شود و موضوعات مختلف رامورد بررسی قرار دهد.

    وی گفت:‌ قرار شد در حوزه اشتغال وامنیت نیز اقداماتی صورت گیرد که در این خصوص هلال احمر و سازمان فنی و حرفه‌ای و با همکاری معاونت زنان و امور خانواده و وزارت کشور، اقدامات لازم انجام خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *