سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 6639
  • حرکت به سوی انجمن های مشارکت محور رویکرد مدیریت شهری
    حرکت به سوی انجمن های مشارکت محور رویکرد مدیریت شهری

    حرکت به سوی انجمن های مشارکت محور رویکرد مدیریت شهری

    سید«آرش حسینی میلانی» در جلسه امروز شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: ساختار نهاد مدنی شورایاری ها در راستای تاکید و تثبیت زیرساخت های همگرایانه شهری و دوری از واگرایی گروه ها شکل گرفته است.

     

    عضو شورای اسلامی شهر تهران شورایاری ها را پله نخست مشارکت شهروندان در اداره شهر و بستری برای رسیدن به زندگی مناسب در محلات عنوان کرد و افزود: شورایاران می توانند صدای رسای مردم محلاتی باشند که صدایشان در هیاهوی شهر و فراز و نشیب های زندگی روزمره کمتر به گوش می رسد.

     

    میلانی تشکیل شورایاری ها را فرصتی برای بهره مندی مدیریت شهری از توان، ظرفیت و دیدگاه های شهروندان برای اداره بهتر شهر دانست و گفت: پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در حالی روز جمعه با حضور پرشور و فراتر از انتظار برگزار شد که اساسا هدف اصلی برگزاری این انتخابات حرکت جدی و فعالانه تر شورایاری ها به سوی انجمن های مشارکت محور و بر مبنای فعالیت داوطلبانه، مدنی و غیر سیاسی است.

     

    وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در انتخابات شورایاری ها کاندید شدند، افزود: ۲۵ درصد این تعداد را زنان و بیش از ۵۰ درصد را جوانان تشکیل می دادند.

     

    وی با اشاره به حضور پررنگ زنان و جوانان در شورای پنجم گفت: بیش از ۵۱۰ هزار نفر در انتخابات شورایاری ها شرکت کردند که ۳۹ درصد آنان را زنان تشکیل می دادند. از طرفی ۱۶٫۳ درصد منتخبان اصلی شورایاری ها را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به دوره چهارم افزایش پیدا کرده است.

     

    وی در ادامه با اشاره به استقرار هفت هزار صندوق رأی در ۱۷۰۰ شعبه اخذ رأی گفت: به رغم برخی بی مهری ها با عزم راسخ شورای شهر، همت ستودنی و بی سابقه شهرداری تهران و همراهی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری کشور، حمایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همکاری های دستگاه ها و نهادهای مختلف، ناظران و بازرسان و اعضای هیئت های نظارت و اجرایی این انتخابات برگزار شد.

     

    وی خاطرنشان کرد: برخی الکترونیکی انتخابات شورایاری ها از مهمترین مشخصه های انتخابات روز جمعه بود که باعث شد هزینه های برگزاری انتخابات به صورت قابل توجه ای کاهش یابد.

     

    وی در ادامه تاکید کرد: منتخبان پنجمین دوره شورایاری های شهر تهران با برنامه ریزی دقیق و تشکیل کارگروه های تخصصی در محلات، گام های موثر و ماندگاری در راستای حل مسایل عمومی هر محله و شهر تهران بردارند.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *