سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 8538
  • نگهبان محله؛ یک طرح محله محور
    نگهبان محله؛ یک طرح محله محور

    حرکت کلانشهر اراک به سمت محله محوری در سال ۹۹

    محمدکریم شفیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد فعالیت‌های شهرداری معطوف به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه فعالیتی که شهرداری انجام دهد، باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد به همین دلیل اولویت اصلی مدیریت شهری اراک نیز بودجه بندی براساس نیازها و اولویت هایی است که اکثر شهروندان جامعه آن را اساسی و الزامی بدانند.
    وی ادامه داد: مدیریت شهری باید در مسیر خواست شهروندان حرکت کند لذا مدیران شهری در نظر دارند تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس محله های سطح شهر تنظیم و تصویب کنند؛ به صورتی که برای ۵۵ محله اراک و با همکاری تمامی شهروندان، نیازهای شهری شناسایی شود و بودجه نیز با در نظر گرفتن این نیازهای به حق تنظیم و تدوین شود.
    شهردار اراک با اشاره به تعیین بودجه پروژه های کلانشهری نیز تاکید کرد: بودجه شهر اراک در سال ۹۹ بر اساس محله محوری و محله گرایی بسته خواهد شد البته دیگر پروژه‌های فرا محله‌ای نیز در آن با کار کارشناسی دیده می‌شود.
    شفیعی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم محله قطعا توسعه محله محور به سرانجام نخواهد رسید، گفت: در سال آینده قطعا این روند با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد، اگر همه ساکنان محلات به سمتی پیش روند که بتوانند خواسته‌های خود را با متولیان مدیریت شهری راحت در میان بگذارند، حس تعلق خاطر آنها به محله افزایش پیدا می‌کند.
    وی تاکید کرد: رویکرد مدیریت شهری مبتنی بر نیازی است که در شهر وجود دارد و رفتن به سمت مردم و شنیدن نیاز آنها برای تحقق برنامه‌ توسعه‌ای است لذا کسانی که می‌توانند در شهر اقدامات موثر انجام دهند باید در این زمینه کمک کنند.
    شهردار اراک هدف محله محوری را دخیل بودن مردم در ارزیابی پروژه‌ها، انتخاب و اولویت بندی آن‌ها و مشارکت شهروندان دانست و افزود: این فرصت بی‌نظیری است برای شهر هوشمند که خدمات واقعی را در سطح محله به شهروندان ارائه کند.
    وی گفت: اگر بتوانیم در ارائه خدمات، مشارکت شهروندان را جلب کنیم و اگر شفافیت پروژه‌ها بیشتر باشد و مردم نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند، در ارائه خدمت، انتفاع مردم و سطح رضایتمندی آنها مؤثر واقع می‌شود.


    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *