جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 5512
  • حضور فعال تر مردم در برنامه های شهری
    حضور فعال تر مردم در برنامه های شهری

    حضور فعال تر مردم در برنامه های شهری

    برزن نیوز یک مجسمه ساز با بیان اینکه برنامه های نوروزی باید حضور فعال مردم را به همراه داشته باشد، گفت: چنین برنامه هایی باید کمک کنند آداب گذشته، حال و آینده به درستی به هم متصل شوند.
    حمید شانس در خصوص برنامه های نوروزی شهرداری تهران گفت: گفتمان فضاهای عمومی و خصوصی در شهر، گفتمان قدرت است. در این گفتمان یک طرف جریان های حاکمیتی و در طرف دیگر جریانات مردمی وجود دارد. این برنامه ها با گفتمان حاکمیتی تعریف شده است.
    وی با بیان اینکه این جریانات باید به سمت حضور فعال مردم کشیده شود، تصریح کرد: به جای هنرمندان مردم باید ایجاد خلاقیت کنند. در این بین هنرمندان هم مثل هنر تعاملی، واسط این اقدام باشند. به عنوان مثال هنرمند یک ایده مطرح می کند و مردم را در تغییر و اجرای این ایده همراهی می کند.
    این مجسمه ساز ادامه داد: چنین برنامه هایی نباید فقط به مراسم های سنتی منحصر شود. اینکه برنامه ها به طور حتم باید رنگ و بوی بهاری داشته باشند قابل درک است، ولی اینکه بهار به محیط زیست پیوند نخورد قابل درک نیست. چنین برنامه هایی باید کمک کنند آداب گذشته، حال و آینده به درستی به هم متصل شوند، ولی این نقطه اتصال را بین کارها کم می بینم و به عنوان یک رویکرد عمومی نیست.
    شانس در خصوص جذب گردشگر در تهران عنوان کرد: تهران برای گردشگری چند مسئله اساسی دارد. در درجه اول تهران تاریخچه چند صد ساله اش را گم کرده است. دوم؛ نیازمند احیا پوشش گیاهی است. در درجه سوم وضعیت اقلیمی کوهستانی، نیمه کوهستانی و حاشیه کویر که به تهران هویت داده بود باید به تهران بازگشت داده شود.
    وی ادامه داد: بخشی از فضاهای اشغال شده باید احیا شوند. تهران به ارتباط فعال تر و خلاق تر محیط زیست نیاز دارد و باید بخش جدی آن به حاشیه های شهر و فضاهای تازه منتقل شود. همچنین سلیقه ها و رفتار هنری به جای اثر بر محیط اعمال شود و برای انجام تمام این کارها باید تعلق ذهنی و مشارکت مردم را به همراه داشته باشد.
    این مجسمه ساز با بیان اینکه شیوه سیاست گذاری های کلان در مورد هنرهای شهری نیازمند تحول است، گفت: هنوز این نگرش وجود ندارد که قرار است هنر ساختار خود شهر را متحول کند و این تحول نه در جهت نیازمندی های مردم؛ بلکه در جهت نیازمندی های حاکمیت انجام می شود. هنر را «اثرمحور» تعبیر کرده اند؛ نه «فضامحور». در حالی که ما نیازمند تحول فضاهای شهری هستیم.
    وی تصریح کرد: در دبی تمامی ساختمان ها و فضاها در ذهن شما می ماند و این مانایی قدم اول است، اما در تهران اگر بخواهید ایران مال را در منطقه ۲۲ پیدا کنید باید با ذره بین دنبالش بگردید. فضاهای متراکم از مشکلات تهران است که ما توقع داریم با جانمایی چند مجسمه در کنار دریاچه این مشکل شهری را رفع کنیم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *