جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۴۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 12445
  • موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد
    موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد

    حمل‌ونقل عمومی نیازمند اقدام عملی و نه مصوبات کاغذی است

    محسن هاشمی، روز یکشنبه در دویست و هفتادمین جلسه شورا با بیان اینکه روزگذشته بخش دوم ناوگان اتوبوس ومینی بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل ونقل عمومی افزوده شد، اظهار داشت: مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی را در دهه های اخیر تجربه می کنند؛ تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحران‌های اقتصادی، تحریم و کرونا است، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می کند.

    وی تأکید کرد: اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات بازهم از نظام دفاع کنند، دست کم نباید پیام های ناامید کننده و تنش زا را به افکار عمومی مخابره کنیم که رد کم سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق برسر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیام های منفی به جامعه است.

    هاشمی افزود: در این شرایط مسئولان مربوطه بجای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می پردازند و این درگیری ها، علامت منفی به اقتصاد کشور می دهد.

    وی تأکید کرد: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش ها صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه دامنه صبر جامعه تنگ تر از همیشه و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده است، گفت: این مسایل تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت تر کرده است.

    به گفته وی، استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مفاهیم حتی در اقشار سنتی و انقلابی جامعه نیز با بازخورد منفی مواجه می شود و زمان آن رسیده که انتظار از مردم برای تحمل و همراهی، مسئولان و جریان های سیاسی صاحب قدرت در رفتار و عملکرد خود تجدید نظر کنند.

    رییس شورای تهران عنوان کرد: همچنین مسئولان رسانه ملی نیز باید توجه داشته باشند که روایتی یکسویه، تنگ نظرانه و گزینشی از انقلاب، خدمت به نظام نیست بلکه خیانت به انقلاب و کاهش سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی است.

    حمل‌ونقل عمومی نیازمند اقدام عملی، نه مصوبات کاغذی

    هاشمی اظهار داشت: مسئولان به جای مصوبات کاغذی و وعده‌های بی نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل‌ونقل عمومی پایتخت انجام دهند.

    وی ادامه داد: اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس و مینی بوس در پایتخت با این تعداد محدود حل نمی شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد.

    هاشمی افزود: ازدحام در حمل و نقل عمومی یکی از بزرگترین آسیب های شیوع کرونا است و افزایش نیافتن ظرفیت اتوبوس و مترو، خانواده های بیشتری را به داغ می نشاند.

    وی اظهار داشت: امسال که بدلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام نمی شود،  بهتر است همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هرسال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی ورسانه های رسمی، این وحدت را در رسانه ها و فضای مجازی شاهد باشیم.

    هاشمی همچنین با اشاره به رحلت آیت الله جلالی خمینی گفت: ایشان از یاران امام خمینی (ره) بودند و رفتارشان بسیار مردمی بود و در شرق تهران پشتوانه مردم نیازمند بودند.

    وی با بیان اینکه ایشان اثر زیادی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشتند، از محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر خواست تا به خواسته مردم شرق تهران یکی از خیابان‌های این منطقه از پایتخت به نام ایشان تغییر نام دهند.

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *