شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 9833
  • حوزه اجتماعی و اقتصادی؛ چرخ دنده اصلی شهرسازی است
    حوزه اجتماعی و اقتصادی؛ چرخ دنده اصلی شهرسازی است

    حوزه اجتماعی و اقتصادی؛ چرخ دنده اصلی شهرسازی است

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در جلسه آیین تکریم و معارفه مدیرکل شهرسازی شهرداری مشهد، ضمن تقدیر از زحمات مریم عرب احمدی، اظهار کرد: امید وارم در دوران اداره شدن منطقه هشت با سرپرست جدید، به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم، همچنین شاهد هیچگونه افت خدمات و کیفیت در مشتری مداری نباشیم. همچنین یکی از آرزوهای من رغم خوردن اتفاقات رضایت بخش در حوزه شهرسازی است که تریددی ندارم این اتفاق رخ خواهد داد.
    وی با اشره به این موضوع که طرح جامع، سند توسعه شهر است، خاطر نشان کرد: حوزه شهرسازی به صورت جدی می تواند پیشران فرآیند توسعه در شهر باشد.
    شهردار مشهد بیان کرد: اگر موضوعی سبب رضایت مندی و سرعت بخشی به فرآیند توسعه شود، باید آن را جدی بگیریم و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این اتفاق محقق شود که امروز همان روز است.
    کلائی بیان کرد: علت عدم تحقق این موضوع تاکنون کم کاری همکاران ما در حوزه مدیریت شهری، شهرسازی و شورای اسلامی شهر مشهد نیست بلکه بر حسب تجربه حضور معاون شهرسازی را در شهرداری غنیمت شمرده و کیفیت حضور ایشان را در پیگیری مسائل بسیار موثر می دانم.
    وی با تاکید بر دو ریشه مهم که مانع از پیشبرد اقدامات می شود، عنوان کرد: نکته اول ضعف در وطن دوستی است. همه ما علاقمند به کشور و خواهان توسعه آن هستیم و سعی بر آن داریم که سطح رفاه مردم را افزایش دهیم، افرادی که در این جلسه حضور دارند، از دانش کافی و توان حل مسائل مردم، علی رغم وجود برخی اختلاف نظر ها برخوردار هستند بنابراین درخواست من این است که همگی با اتحاد در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف مان تلاش کنیم.
    شهردار مشهد با بیان اینکه در این مسیر باید از خودمان بگذریم و تمام تلاش خود را بنا بر ضرورت های موجود در پیشبرد اهداف خود به کار بگیریم، گفت: یکی از محور های توجه ما در سال جدید حوزه اجتماعی و اقتصادی است که هر دو چرخ دنده اصلی شهرسازی هستند.
    کلائی بیان کرد: نکته دوم که باید به آن تمرکز کنیم؛ سیستماتیک کردن موضوعات است، نباید مردم در پیگیری امور خود معطل شوند بلکه باید رابطه بین مشتری و کارگزاران به صورت حضور فیزیکی حذف شود.
    وی افزود: باید هیات های فنی مناطق را سیستماتیک کرد تا نیازی به تصمیم گیری تک محوری نباشد و در کنار آن توانای پاسخ دهی به موضوعات را هم داشته باشند.
    شهردار مشهد تاکید کرد: انتظار ما این است که در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری شاهد نتایج ملموسی از دیدگاه شهروندان در حوزه شهرسازی باشیم و کارنامه پنج ماهه خود را رصد کنیم.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *