چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 12482
  • مسابقه استارتاپی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود
    خیز مدیریت شهری برای ایجاد شهرک های استارتاپی

    خیز مدیریت شهری برای ایجاد شهرک های استارتاپی

    در صحن امروز شورای شهر بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه در پایتخت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند.

    مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران به عنوان موافق اجرای این طرح گفت: همه کشورهای سرآمد به اقتضای توسعه، اقدام به ایجاد شهرک‌های استارتاپی کردند و ما نیز بر اساس تجربه جهانی حرکت به سمت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را باید هر چه بیشتر مدنظر قرار دهیم.

    وی تصریح کرد: هیچ یک از مناطق کلانشهرها بدون تشکیل این شرکت‌ها و تجمع آنها آینده‌ای نخواهند داشت همچنین بر اساس آمارها بیش از ۱۹ هزار شرکت خدماتی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که پراکنده هستند و ۴۰۷ هکتار زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

    ناهید خداکرمی نیز عضو دیگر شورای شهر تهران به عنوان مخالف اجرای این طرح گفت: با یک فوریت این مسأله مخالفم چرا که به نظرم این قضیه تهران را تکه تکه می‌کند و اگر وقت و زمان کافی داشته باشیم می‌توانیم یک شهرک استارتاپی را در نظر گیریم.

    وی گفت:‌دنیا به سمت یکپارچگی و حفظ منابع پیش می‌رود بنابر این باید به نظرم باید این طرح به صورت عادی و نه فورتی بررسی شود تا بتوانیم یک پردیس را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

    سرانجام این طرح یک فوریتی با ۱۶ رأی موافق در صحن شورای شهر به تصویب رسید.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *