جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۲۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 3556
  • اداره کلانشهر تهران نیازمند ساز و کار تامین درآمد پایدار است
    اداره کلانشهر تهران نیازمند ساز و کار تامین درآمد پایدار است

    داره کلانشهر تهران نیازمند ساز و کار تامین درآمد پایدار است

    زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اداره یک شهر باید منابع کافی درآمدی وجود داشته باشد تا شهر به خوبی اداره شود، گفت: این منابع درآمد یا باید از طریق منابع عمومی کشور از بودجه های دولت تامین شود یا باید از طریق منابع غیر دولتی که توسط مردم و وضع عوارض است، تامین شود.

    وی افزود: طبیعتا آیتم‌های مختلفی وجود دارد که شهرداری از طریق آن‌ها درآمد خود را تامین کند. چراکه پس از تصویب قانونی مبنی بر خودکفا شدن شهرداری‌ها، راه‌هایی به منظور کسب درآمد شهرداری‌ها پیشنهاد شد تا برای تامین درآمد به دولت وابسته نباشند.

    صدراعظم نوری با بیان اینکه منابع به دو دسته پایدار و ناپایدار تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: اگر بخواهیم اداره شهر را منسجم و هماهنگ پیش ببریم و برای تحقق شهر روبه توسعه حرکت کنیم، باید به سمت منابع پایدار برویم. یعنی خود را به سمت منابعی سوق دهیم که وابسته به مدل‌هایی همچون فروش تراکم نباشند.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وقتی در سطح شهرها برخی از خدمات شرکت‌ها به مردم معرفی می‌شوند، باید توسط صاحبان آنها هزینه این معرفی پرداخته شود. حال اینکه دیوان عدالت اداری در یکی از شهرها اخذ عوارض تبلیغات از سدی شهرداری‌ها را ممنوع اعلام کرده باید دید چه دلیلی دارد.

    صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: اگر این مساله در تهران پیش آید، مشکلاتی به همراه دارد؛ چرا که اداره کلانشهر تهران نیازمند ساز و کار لازم است و این ساز و کار به تامین درآمد پایدار نیاز دارد.

    وی افزود: برای اینکه بتوانیم در سطح شهر تبلیغاتی داشته باشیم، فضاهایی تعبیه شده است تا شرکت‌ها و سازمان‌ها محصولات خود را از آن طریق معرفی کنند و در ازای هر تبلیغ هزینه می‌شود.

    رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم منطقی و صحیح در راستای اداره شهر حرکت کنیم، باید تامین منابع داشته باشیم، تصریح کرد: هر خدمتی قیمتی دارد. ما هم باید در ازای هر خدمتی که دریافت می‌کنیم هزینه بپردازیم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *