پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 7450
  • بلند کردن دست همکاری مدیریت شهری به سمت تهران پژوهان
    بلند کردن دست همکاری مدیریت شهری به سمت تهران پژوهان

    دراز کردن دست همکاری مدیریت شهری به سمت تهران پژوهان

    محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست تخصصی تهران پژوهان ضمن تبریک هفته تهران، گفت: روز و هفته تهران فرصتی است تا به وسیله آن بتوانیم نقش تهران را در ایران بازگو کنیم زیرا پایتخت بعد از مشروطه نقش مهمی در ایران داشته است.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: پس از مشروطه تاریخ ایران را نمی‌توان از تهران جدا کرد و تهران قهرمان‌های زیادی دارد که این قهرمانان افراد نیستند.

    جوادی یگانه با اشاره به هویت اجتماعی پایتخت، گفت: اگر قرار است هویت اجتماعی پایتخت بازیابی شود، باید گذشته تهران را در نظر بگیریم اما متأسفانه درگیری‌های امروز ما را از برخی موضوعات غافل کرده است.

    او با اشاره به افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های کودکان و نوجوانان با عنوان تهران شهری که من دوست دارم، گفت: اگر سری به این نمایشگاه بزنید، شاهد خواهید بود که کودکان تهران را شهری رنگی می‌بینند و در آن دیگر برج میلاد به عنوان نماد پایتخت شناخته نشده است.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: ما در پایتخت نیاز داریم تمام ابعاد تاریخی معاصر تهران را واکاوی کنیم و هر یک از بخش‌های شهرداری نیز به گونه‌ای در حال دنبال کردن این خواسته‌ها هستند و اعتقاد ما این است که ابعاد مختلف تهران باید پژوهش شود زیرا تهران پژوهی یک اولویت است.

    جوادی یگانه تصریح کرد: برگزاری این نشست به عنوان نخستین قدم است و باید این فضا گسترش پیدا کند و شهرداری تهران دست همکاری خود را برای پژوهش در تاریخ تهران به سمت تهران پژوهان دراز می‌کند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *