جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۳۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 11945
  • درخواست ردیف بودجه اختصاصی مهندسان مشاور

    به گزارش برزن نیوز عصر روز ۳۰ آذر ۹۹ هییت رییسه جامعه مهندسان کشور با علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس جلسه ای در مورد خطرات مترتب بر مهندسی کشور داشتند و مباحث زیر مطرح شد.
    سهراب مشهودی عنوان کرد  مهندسی مشاور کشور که عمدتا به طرح های عمرانی و توسعه مرتبط است . مرتبا با تغییرات اقتصاد نفتی- سیاسی دنیا دچار شوک می شود و هر بار نیروی های ورزیده خود را از دست می دهد.
    چون تغییرات بودجه توسعه و عمرانی اجتناب نا پذیرست باید چاره برای این امر اندیشید .   این موضوع  با حضور اعضای هییت رییسه جامعه مهندسان مشاور با نایب رییس دوم مجلس ، دکتر نیکزاد ( که بیش از هر مسئولی با نهاد مهندس مشاور کار کرده و پتانسیل های آنرا می شناسد) مطرح و مورد تایید ایشان قرار گرفت.
    با طرح موضوع و ذکر استدلالهای دیکر اعضا از جمله دکتر حامدی که عنوان کرد  باید تفکر توسعه جایگزین عمران شود . موضوع ادامه داشت.

    از آنجا که بودجه عمرانی در حالت متعارف ۳۰ درصد بودجه کشورست و حق الزحمه مهندسان مشاور یک در صد آن ( یعنی یک هزارم بودجه کشور) تقاضا داریم ردیف بودجه ای جداگانه برای حفاظت دائمی مهندسان مشاور وارد بودجه هر ساله کشور گردد.
    دکتر نیکزاد قول مساعد داد و قرار شد تا آخر هفته متن این ردیف جدا از طرف جامعه تهیه و بایشان ارایه گردد. که مهندس کیافر قول داد با کمک دکتر غفاری شیروان( که هر دو به بودجه نویس تسلط دارند) این متن را تهیه فرمایند. و یگیر این مطالبه به حق جامعه مهندسان مشاور باشند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *