جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۵۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 7116
  • مشکلات قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان و پیشنهاد اصالح قانون فوق
    مشکلات قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان و پیشنهاد اصالح قانون فوق

    درخواست پیگیری موضوع فعالیت دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور در ساختمان های مسکونی

    به گزارش برزن نیوز درخواست پیگیری موضوع فعالیت دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور در ساختمان های مسکونی از سوی جامعه مهندسان مشاور به شورای شهر تهران ارسال شد.
    در این نامه که خطاب به علی اعطا ریس کمیته حقوقی شورای شهر تهران نوشته شده است؛ آمده علیرغم صدور بخشنامه شماره ۸ /۱۰۹۸۲۳۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران با موضوع فعالیت دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور در ساختمان های مسکونی، و هماهنگی های صورت گرفته
    در جلسه مورخ ۰۱/ ۱۰ ۱۳۹۷ که با حضور جنابعالی، مدیرکل محترم تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، مدیرکل محترم اجرایی کمیسیون های ماده صد، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران و همچنین معاون محترم دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ برگزار گردید، برخی از مناطق شهرداری به صورت سلیقه ای عمل کرده و با استنکاف از بخشنامه های صادره نسبت به ارجاع موضوع به کمیسیون های ماده ۱۰۰ مبادرت و کمیسیون های مذکور نیز کماکان به صدور رای متنافر مبادرت می ورزند.
    در ادامه این نامه آمده است در عین حال و در کمال تعجب، اداره کل حقوقی شهرداری نیز در صورت درخواست دادرسی مهندسان مشاور در دیوان عدالت اداری(سیر گریز ناپذیر پس از صدور رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰)، به ارایه لوایح دفاعیه بدون توجه به بخشنامه های صادره شهرداری مبادرت می ورزند.
    در انتهای نامه از اعطا عضو شورای شهر تهران درخواست شده به منظور رفع ناهماهنگی ها موجود، ممانعت از برخوردهای سلیقه ای و تعیین تکلیف قطعی موضوع در خصوص برگزاری جلسه هماهنگی با حضور تمامی ذی مدخلان دستور مقتضی صادر فرمایید.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *