پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 13044
  • اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود
    اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود

    در شهرهای جدید باید دسترسی به کلانشهرها و تأمین سرانه‌ها ایجاد شود

     محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بازدید از تکمیل پروژه مسکن مهر پرند، اظهار کرد: شهرهای جدید باید محیط با کیفیتی همراه با آسایش برای شهروندان ساکن باشد؛ این شهرها دو نیاز مبرم دارند که شامل دسترسی به کلانشهرها و تأمین سرانه‌های موردنیاز اعم از زیربنایی و روبنایی بوده که خوشبختانه هر دو نیاز در شهر جدید پرند برای مردم ایجاد و تأمین شده است.

    وی یادآور شد: در دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی در خصوص دسترسی‌ها و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی اهتمام ویژه‌ای شده است.

    وزیر راه با تأکید بر اتمام و تکمیل توسعه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، خدمات و آموزش، اعلام کرد: موضوع حائز اهمیت این است که برای جامعه هدف حتماً پروژه‌های مسکن در قالب طرح جامع مسکن برنامه‌ریزی شود که تحقق آن نیازمند تدوین برنامه منسجم، اصلاح آیین نامه‌ها و قوانین، تأمین منابع و اصلاح قوانین به منظور عرضه زمین برای جریان پایدار تولید مسکن است.

    اسلامی با بیان اینکه بر این‌که تمام موارد در این دوره برنامه‌ریزی و محقق شده است، ادامه داد: اکنون تولید مسکن بر اساس طرح  ملی مسکن از ۵۳۰ هزار واحد فراتر رفته است.

    وی اضافه کرد: متقاضیانی که شرایط آن‌ها برای طرح ملی مسکن احراز شده حتماً آورده خود را طبق زمان‌بندی اعلامی تکمیل کنند تا کار ساخت و ساز بر اساس برنامه زمان‌بندی و با کیفیت لازم تحویل متقاضیان شود.

    به گزارش فارس، در این مراسم با حضور مسؤولان شهرستانی ۹ پروژه شهر جدید پرند با هزینه ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل پل روگذر شهرک صنعتی پرند واقع در جنوب فاز یک و ورودی شهرک صنعتی پرند با اعتبار ۱۸ میلیاردتومان، افتتاح ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی دو آشیانه واقع در جنوب فاز ۶  با ۲ میلیاردتومان اعتبار ، چهار پروژه شامل بهسازی و آماده‌سازی آسفالت معابر شمال فاز ۴ با هزینه ۲۰ میلیاردتومان، ترمیم و اصلاح نواقص محوطه‌سازی شهرک آسمان و آفتاب با هزینه یک میلیاردتومان، بهسازی معابر شهرک کارگاهی جنوب فاز ۳ با هزینه یک میلیاردتومان، و عملیات آماده‌سازی اراضی موسوم به ۸۸ هکتاری با هزینه ۵۰ میلیاردتومان، فاز دوم بوستان مشاهیر در پرند  واقع در جنوب فاز ۴ با هزینه ۴۱ میلیاردتومان و ساختمان کلانتری شهر جدید پرند واقع در شمال فاز ۵ با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

    هم‌چنین ساختمان اداری و محوطه آرامستان شهر جدید پرند واقع در جنوب جاده ساوه- غرب فاز یک صنعتی با هزینه ۵ میلیاردتومان به بهره‌برداری رسید..



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *