شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 10557
  • دولت هیچ سیاستی در حوزه راه و شهرسازی ندارد/حمل و نقل ما سنتی است
    دولت هیچ سیاستی در حوزه راه و شهرسازی ندارد/حمل و نقل ما سنتی است

    دولت هیچ سیاستی در حوزه راه و شهرسازی ندارد/حمل و نقل ما سنتی است

    با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه حمل و نقل هوایی جزء کشورهایی است که دارای ایمن‌ترین پروازها است، گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که ما به خوبی توانسته‌ایم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

    وی بیان کرد: البته وضعیت ما در بحث سیاست گذاری به لحاظ حذف شدن از کریدورهای بین‌المللی خوب نیست و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام نشده و تنها به ارائه گزارش بسنده کرده‌ایم.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به راحتی و به واسطه اقداماتی که در محور مقاومت انجام داده‌ایم، می‌توانیم از راه سوریه به دریای مدیترانه متصل شویم و از بنادر این کشور استفاده کنیم.

    یوسفی با اشاره به اینکه همچنین می‌توانیم از طریق ترانزیت از لاذقیه به جنوب اروپا وصل شویم، اظهار داشت: اگر بخواهیم از چابهار یا بندر امام (ره) به جنوب اروپا وصل شویم، سه روز زمان می‌برد که در کاهش هزینه‌ها موثر است اما اگر همین مسیر از راه دریایی طی شود، ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

    وی گفت: در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت‌ها نمی‌توانیم مسیرهای جدید کریدوری ایجاد کنیم در صورتی که می‌توان سرمایه‌های مردم در بورس را به کمک دولت آورد و اقداماتی در این زمینه انجام داد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمل و نقل در دنیا یک علم است و مسئولان حمل و نقل در سایر کشورها بهترین اساتید دانشگاه هستند و کار اجرایی انجام داده‌اند اما در کشور ما این گونه نیست.

    یوسفی با بیان اینکه اتحادیه‌های حمل و نقل ما مانند ۴۰ سال قبل عمل می‌کنند، افزود: طی یک سال اخیر تلاش‌هایی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده اما در ۷ سال گذشته هیچ سیاست مشخصی در بحث راه و شهرسازی نداشته‌ایم.

    وی با انتقاد از اینکه در حمل و نقل ما به صورت سنتی عمل می‌شود، ادامه داد: انتظار داریم که یک برنامه‌ریزی اصلاحی در بحث کریدورهای جدید در حمل و نقل انجام شود.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما سیاست کلی برای جذب بازارهای جدید در حمل و نقل نداریم و این مسئله با گفتاردرمانی حل نمی‌شود و باید ضمن ارائه تسهیلات، شرایط لازم را آماده کنیم.

    وی بیان کرد: مناطق آزاد به وجود آمده‌اند اما حمل و نقل ریلی یا جاده‌ای برای آنها پیش بینی نشده است و عملاً استفاده‌ای که باید از این مناطق در بحث صادرات و واردات داشته باشیم را نداریم.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *