شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 6959
  • دومین چرخ و فلک بلند اروپا افتتاح شد!
    دومین چرخ و فلک بلند اروپا افتتاح شد!

    دومین چرخ و فلک بلند اروپا افتتاح شد!

    ارتفاع این چرخ و فلک غول پیکر و زیبا ۹۰ متر است. قلب آنتالیا پس از چرخ وفلک مشهور لندن که یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی لندن به شمار می رود و به چشم لندن معروف است در رتبه دوم بلندترین چرخ وفلک های دنیا قرار گرفته است.
    چرخ و فلک زیبای قلب آنتالیا در پارک تفریحی آکتور (Aktur Amusement) منطقه کنیالیتی (Konyaaltı) واقع شده است. این چرخ و فلک مرتفع هم زمان چشم اندازی خیره کننده از مرکز شهر آنتالیا و خلیج آنتالیا به بازدیدکنندگان ارایه می کند. چرخ و فلک ۴۰۰ تُنی قلب آنتالیا ساخت کشور چین است و حمل آن توسط کشتی و طی مدت دو ماه صورت گرفته است. مونتاژ قطعات چرخ وفلک در محل احداث، حدود ۸ ماه زمان برده است. چرخ و فلک قلب آنتالیا امکان نمایش جلوه هایی سه بعدی دارد و فقط سیستم رعدوبرق آن حدود ۴۵۰ هزار دلار هزینه دربر داشته است.
    قلب آنتالیا چهار کابین ویژه (VIP) و ۴۲ کابین معمولی دارد که زمان یک دور گردش کامل آن حدود ۱۸ دقیقه زمان می برد. قیمت بلیط کابین معمولی حدود ۳۰ لیر ترکیه و قیمت کابین ویژه حدود ۲۰۰ لیر است. روز عید قربان (یکشنبه در ترکیه) به عنوان اولین روز از تعطیلات چهارروزه عید، چرخ و فلک قلب آنتالیا افتتاح شد و مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مردم محلی قرار گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *