جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 12699
  • دو معاونت شهرداری ادغام شدند
    دو معاونت شهرداری ادغام شدند

    دو معاونت شهرداری ادغام شدند

    در جریان بررسی طرح ادغام معاونت برنامه ریزی، توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاونت منابع انسانی در رابطه با ادغام این دو معاونت گفت: این مجموعه با این ادغام می‌تواند چابک‌تر و به صورت فرابخشی در شهرداری تهران عمل کند.

    وی ادامه داد: این اقدام انقلابی و عجیبی نیست و ۱۸ کلانشهر ایران این ادغام را انجام داده اند؛ همه شهر‌ها این کار را کرده‌اند؛ چرا که نقشه راه تحول اداری کشور است و سازمان استخدامی کشور بر این مساله پافشاری دارد چرا که کلانشهر‌ها آن را انجام دادند.

    مظاهریان در واکنش به اینکه چرا شهرداری خودش اقدام نکرده است؟ بیان کرد: زیرا شورا الزام کرد که برای اصلاح ساختار، تفسیر آن را به شورا ارائه دهد.

    لازم است مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از این ادغام مستثنا شود

    در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در مخالفت با تصویب این لایحه گفت: در لایحه ادغام دو معاونت، ادغام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را در معاونت جدید التاسیس مشاهده می‌کنیم و لازم است مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از این ادغام مستثنا شود.

    اعطا بیان کرد: عنوان مرکز، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است و فارغ از اینکه این مرکز، انتظارات را به لحاظ مدیریتی برآورده کرده است یا خیر، خدمات پژوهشی به شهرداری ارائه می‌دهد و در خدمت نمایندگان شورای شهر هم هست.

    سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه بنا نیست این مرکز به عنوان مرکز دفاع از لوایح پیشنهادی شهرداری عمل کند، گفت: این مرکز در واقع باید بی‌طرفی را حفظ کند و به شورا هم خدمات ارائه دهد، اما اگر ذیل یک معاونت اقدام شود، استقلال آن مخدوش می‌شود.

    عضو شورای شهر تهران افزود: باید توجه داشت که اگر تنها واحد پژوهشی شهرداری تهران را که در سال‌های گذشته خدمات خوبی ارائه کرده است در ذیل یک معاونت ادغام کنیم و سطح آن را پایین بیاوریم، چه بازتابی در افکار عمومی خواهد داشت؟

    سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ممکن است این طور تلقی شود که شورای اصلاح طلب و شهرداری دوره مدیریت پنجم، تنها نهاد پژوهشی را در یک معاونت ادغام کرد و ممکن است، به انحلال سازمان برنامه و بودجه تشبیه شود؛ مگر قرار است که واحد‌های سازمانی هم عرض ارتباطشان با هم قطع باشد؟ می‌توانند با هم کار کنند و معاونت تازه تاسیس نیز می‌تواند از این مرکز خدمات دریافت کنند.

    وی تاکید کرد: پیشنهاد میکنم مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مستثنا شود و در معاونت تازه تاسیس ادغام نشود، زیرا با این کار از بازتاب منفی که ممکن است ایجاد شود جلوگیری می‌کنیم و در عین حال استقلال نسبی این مرکز را حفظ می‌کنیم.

    وی در ادامه پیشنهاد خود، گفت: اگر تاکنون این مرکز انتظارات را برآورده نکرده باید به گونه‌ای عمل شود که استقلال آن تامین شود.

    اعطا با بیان اینکه نظر کمیسیون برنامه و بودجه، هم کوچک‌سازی است، افزود: اگر مرکز در معاونت ادغام شود، باید در شورا دفتر مطالعات و برنامه ریزی را راه اندازی کنیم، آیا این موضوع در جهت خواست کمیسیون برنامه و بودجه است؟

    آیا در صورت ادغام دو معاونت، تعدیل نیرو انجام می‌شود؟

    همچنین افشین حبیب‌زاده عضو دیگر شورای شهر تهران در جریان بررسی این دستور گفت: یکی از بیم‌هایی که بنده و سایر همکاران از این ادغام دارند، تعدیل نیرو است.

    وی افزود: تعدیل نیرو در زمان ادغام در مورد نیروهای رسمی معنا نداشته و در نهایت آنها جابجا و در بخش دیگری مشغول بکار می‌شوند اما درباره نیروهای قراردادی و تحت امر پیمانکاری، ادغام می‌تواند منجر به عدم تمدید قرارداد آنها شود.

    وی تصریح کرد: شهرداری باید به صراحت اعلام کند که آیا در صورت ادغام، تعدیل صورت خواهد پذیرفت؟ که در این صورت ما کاملا با این ادغام مخالف خواهیم بود.

    در ادامه مظاهریان در پاسخ به این پرسش حبیب‌زاده بیان کرد: زمانی که مسئولیت معاونت توسعه منابع انسانی را بر عهده گرفتم، شهرداری تهران ۶۵ هزار نفر نیرو داشت که اکنون به ۵۹ هزار نفر رسیده است و در این کاهش نیرو، هیچگونه تعدیلی رخ نداده است.

    مظاهریان تاکید کرد: این تعهد را میدهم که با ادغام دو معاونت منابع انسانی و برنامه ریزی هیچ تعدیلی رخ ندهد.

    در پایان، اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رأی موافق با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی موافقت کردند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *