پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 8691
  • طرح تخریب ۵۷ هکتاری بافت تاریخی شیراز یا لباس جدید پادشاه
    طرح تخریب ۵۷ هکتاری بافت تاریخی شیراز یا لباس جدید پادشاه

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز خبر داد؛ بافت پیرامونی آرامگاه سعدی بازآفرینی می‌شود

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، « نوذر امامی » از ارائه و تائید طرح طرح بازآفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی توسط این معاونت در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خبر داد و اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص ردیف از محل بودجه ۹۹ شهرداری جهت اجرای طرح، اقدام کرده و ضمن ارائه به شورا گزارش اقدامات اجرایی هر ۳ ماه یک بار به اطلاع کمیسیون خواهد رسید.

    وی جهانی بودن سعدی شیرازی را دلیلی بر ضرورت ورود همه ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای انجام اقدامات لازم در جهت رونق و بهبود بافت پیرامون آرامگاه سعدیه دانست.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن آرامگاه سعدی در شهرک سعدی، عنوان داشت: باید پتانسیل، فرصت و ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات این بافت فراهم شود و تا وقتی که تحول و رونق اقتصادی در این بافت ایجاد نشود هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت آن خواهیم بود.

    امامی با اشاره به ظرفیت‌های شیراز، خاطرنشان کرد: شیراز پرافتخار، شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه و مرکز تلألو نور الهی فرزندان موسی بن جعفر(ع) است و عارفانی همچون سعدی و حافظ و… را در دل خود جای داده است.

     

    تنظیم: عباس سوری



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *