جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 13739
  • رابطه مستقیمی بین رونق شهر و فرهنگ شهروندان وجود دارد
    رابطه مستقیمی بین رونق شهر و فرهنگ شهروندان وجود دارد

    رابطه مستقیمی بین رونق شهر و فرهنگ شهروندان وجود دارد

    محمدعلی پورنیا ، اظهار کرد: از نظر کارشناسان حوزه مدیریت شهری، زندگی روزمره در موقعیت‌های کنونی و شهرهای مختلفی که دارای زیست مناسبی هستند پاساژ گردی نوعی تفریح در شهروندان را به وجود می‌آورد.

    وی افزود: بعد دیگری که می‌توان از قصد شهروندان به خرید در نقاط مختلف شهرها توسعه و رشد چرخه اقتصادی همان شهر است.

    این کارشناس ارشد شهرسازی گفت: برای مثال در یک شهر تاریخی بخواهیم خرید کنیم ممکن است اجناسی را که در نزدیکی آثار تاریخی آن شهر قصد خرید آن را داریم در منطقه زندگی خود نیز مشاهده کنیم، اما نکته مهم این است که در اینجا شهروندان با خرید در این شهر تصمیم بر این دارند تا با سفر و گردش به ویژه در شهرهای تاریخی ایران علاوه بر خرید و تفریح به تجربیات خود اضافه کنند.

    وی تصریح کرد: موضوع بازار گردی در گردشگری و سفر به شهرهای مختلف دارای دو بعد اقتصادی و تفریحی است که شهرها را به توسعه وادار می‌کند.

    پورنیا تاکید کرد: با توجه به مشکلات رفت و آمد شهروندان، ترافیک‌های شهری و کم بود زمان اگر در سفر قصد به خرید در شهر مورد نظر است وجود پاساژهای بزرگ و غیر تاریخی که انواع اجناس مورد نظر را دارد و مسافران به راحتی می‌توانند نیاز خرید خود را رفع کنند، مناسب‌تر است.

    وی گفت: جدا از مباحث رونق گردشگری با نیاز به خرید اجناس در شهرهای مختلف، باید متذکر بود که در بعضی از این مال و پاساژهای بزرگ رانت خواری‌های کلانی دیده می‌شود که حتی از کنترل مدیریت شهری خارج و کیفیت یک شهر را زیر سوال می‌برد.

    یک کارشناس ارشد شهرسازی تاکید کرد: قطعاً بیشتر شاپ مال‌ها در یک نقطه‌ای از ساخت، تکمیل و توسعه پروژه خود، ضعف قوانین شهری را در خود دارند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از موانع قانونی که برای کنترل شهر مناسب بوده از بین برود.

    وی با بیان اینکه رونق شهر از طریق رشد گردشگری و استفاده از بازارهای قدیمی و یا شاپ مال‌ها با فرهنگ شهری شهروندان مرتبط است، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی شهروندان با خرید جزئی در یک بازار تاریخی رضایت بیشتری را نسبت به یک شهروندی که علاقه دارد در مال‌ها قدم بزند داشته باشد و این تفاوت سهم ویژه‌ای را در توسعه شهری از طریق گردشگری دارد.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *