پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 12545
  • راه، عنصر مهم توسعه شهر و روستا
    راه، عنصر مهم توسعه شهر و روستا

    راه، عنصر مهم توسعه شهر و روستا

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما کردستان، مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وجود کمبود و محرومیت‌هایی در حوزه راه‌های استان از تلاش بی وقفه در راستای رفع این محرومیت هاخبر داد و گفت: در سایه توجهات ویژه دولت و نظام اسلامی عقب ماندگی‌های گذشته در حد قابل ملاحظه‌ای جبران شده است.

    محمد صدیق ثابتی افزود: راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب میشود و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مقایسه در میزان توسعه یافتگی هر منطقه‌ای است.
    ثابتی خاطر نشان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب، استان کردستان به لحاظ برخورداری از راه مناسب از محرومترین استان‌های کشور بود که امروزه در سایه توجهات لازم به ویژه در سال‌های اخیر این عقب ماندگی و محرومیت‌ها در حد قابل ملاحظه‌ای جبران شده است.
    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان کردستان دارای ۳۳۲ کیلومتر بزرگراه است و هدف گذاری لازم برای ساخت بیش از ۲۰۰ کیلومتر نیز انجام شده که در قالب پروژه‌های متعدد از جمله بیجار –زنجان، بیجار –دیواندره، کریدور شمال – جنوب (کامیاران –سنندج، دیواندره –سقز –بوکان) و گردنه صلوات آباد در حال اجرا است.
    مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری‌های انجام شده در راستای بهبود شاخص‌های برخورداری از راه مناسب و رسیدن به میانگین کشوری در بخش‌های مختلف از تلاش در به ثمر رساندن پروژه‌های در حال اجرا خبر داد و گفت: از جمله پروژه‌های مهم و حیاتی استان میتوان به محور جدید سنندج – مریوان به طول ۱۰۵ کیلومتر اشاره کرد که هم اکنون با شتاب مناسب در ۲ سال اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه ۸۱ درصدی برخوردار بوده که امید می رود در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
    ثابتی یاد آور شد: پروژه‌های ریز و درشت که در استان با هدف تسهیل در ترافیک، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، صرفه جویی در سوخت – انرژی –زمان، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، رونق بخشیدن به سرمایه گذاری ملی و منطقه‌ای، گردشگری، بهبود شرایط زیست محیطی و در نهایت رضایت استفاده کنندگان در جریان می‌باشند شاهد رشد، توسعه و شکوفایی استان خواهیم بود.


    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *