چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 13335
  • آیا پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود؟
    راهی برای رسیدن؛ احداث و بهسازی ۳۶۰ کیلومتر جاده‌های استان تهران

    راهی برای رسیدن؛ احداث و بهسازی ۳۶۰ کیلومتر جاده‌های استان تهران

    شاید در توصیفی بهتر بتوان گفت؛ احداث ۵۰ کیلومتر راه اصلی، اتمام ساختمان‌های طرح مسکن مهر و شتاب در نهضت اقدام ملی طرح مسکن از اقدامات قابل توجه اداره کل راه و شهرسازی به شمار می‌آید.

    اجرای طرح های عمرانی از سوی دولت‌ها نه تنها باعث آسایش خیال خانواده‌ها و سهولت در رفت و آمد می‌شود، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

    عملکرد هشت ساله دولتمردان در زمینه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بیانگر نمره قبولی آنها از نظر اختصاص بودجه عمرانی محسوب می‌شود؛ این درحالی است که در نتیجه اعمال تحریم‌ها و شروع جنگ اقتصادی و همچنین شیوع بیماری کرونا کشور در سخت‌ترین شرایط از لحاظ اقتصادی قرار گرفت.

    بودجه عمرانی و میزان توجه دولت‌ها به این بخش یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد آنها به شمار می‌رود. اینکه هر دولتی تا چه حد درآمدهایش را صرف هزینه‌های جاری می‌کند و به چه اندازه در زیرساخت‌های مختلف کشور هزینه می‌کند امری بسیار مهم است، که تاثیر آن را می‌توان در کلانشهرها بخصوص تهران به وضوح دید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص مهمترین اقدامات این نهاد گفت: افتتاح ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحدی مسکن مهر در شهرهای استان تهران،افتتاح ۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در تهرانسر، ساخت ۲۷ ساختمان برای ادارات دولتی و احداث ۵۰ کیلومتر راه اصلی، تعریض و بهسازی ۱۱۰ کیلومتر راه از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی استان تهران است.

    خلیل محبت خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۰۰ هزارو ۲۱۱ واحدی مسکن مهر در شهرستان های اسلامشهر ۱۳ هزارو ۲۴۵ واحد، پاکدشت ۹ هزار و ۶۳۵ واحد، پیشوا هفت هزار و ۷۸۲ واحد، تهران ۱۱ هزار و ۲۰۳ واحد، دماوند شش هزار و  ۵۸۸ واحد، رباط کریم ۹ هزار و ۵۷۳ واحد، ری سه هزارو ۶۴۵ واحد، شهریار ۱۲ هزارو ۴۰۳  واحد، قدس یکهزار و ۱۳۶ واحد، قرچک ۱۷ هزار و ۵۰۲ واحد، ملارد چهار هزارو ۴۵ واحد، ورامین سه هزار و ۴۵۴ واحد مسکن ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه همچنین ۲ هزارو ۲۹۰ واحد در ۲۲۹ بلوک پروژه ویژه مسکن تهرانسر در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است، افزود: ساخت هفت هزارو ۵۵۰ واحد نیز در طرح اقدام ملی در شهرستان های پاکدشت،دماوند، فیروزکوه، ورامین،رباط کریم، اسلامشهر و شهریار استان تهران آغاز شده است.

    محبت خواه خاطرنشان کرد: ساخت یکهزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تولید مسکن  نیز در تهرانسر در چهار بلوک در دست ساخت است که عملیات اجرایی آنها تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی  رسیده است.

    اقدامات در بخش احداث ساختمان های دولتی 

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در دولت تدبیر و امید همچنین ۲۷ ساختمان دولتی در پایتخت و ۱۳ شهر استان تهران به متراژ ۲۵ هزارو ۵۱۱ مترمربع و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه احداث شده است.

    محبت خواه، احداث ساختمان فرمانداری، یک مجتمع فرهنگی و هنری و یک کتابخانه در ملارد، احراث ساختمان های مجتمع فرهنگی وهنری، مجتمع خدمات بهزیستی و ثبت احوال، اجرای پروژه روشنایی معابر سکونتگاه های غیر رسمی در شهرستان قدس،‌ احداث ساختمان

    های اداری فنی و دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت در پاکدشت، احداث ساختمان راه و شهرسازی و کتابخانه قاسم آباد در اسلامشهر، احداث مجتمع خدمات حمایت، بهزیستی الهیه و ثبت احوال رد بهارستان، احداث مرکز جامع توان بخشی، ساختمان و راه و شهرسازی در

    فیروزکوه، احداث ساختمان اورژانس اجتماعی در گلستان، احداث سالن ورزشی همدانک در نسیم شهر و احداث سالن ورزشی در ورامین را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در بخش ساخت ساختمان برای دستگاه های دولتی برشمرد.

     

    احداث ۵۰ کیلومتر راه اصلی و شتاب در نهضت اقدام ملی طرح مسکن

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: احداث ۵۰ کیلومتر راه اصلی، تعریض و بهسازی ۱۱۰ کیلومتر راه، بهسازی و روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی با صرف چهار هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در دولت تدبیر و امید بشمار می‌آید.

    محبت خواه همچنین در خصوص طرح اقدام ملی طرح مسکن نیز بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت ۸۰۰ واحد طرح اقدام مسکن ملی در واوان اسلامشهر نیز بر عهده راه و شهرسازی استان تهران است.

    وی ادامه داد: این اداره کل، طبق تفاهم نامه با انبوه سازان در ۱۰ شهرستان تهران (شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) ۱۴ انبوه ساز به کار گرفته است و آنها را با تجهیز کارگاه ها عملیات اجرای طرح ها را آغاز کرده‌اند.

    محبت خواه اضافه کرد: نهضت اقدام ملی طرح مسکن به سرعت در تهران پیش می‌رود و در تهرانسر نیز چهار انبوه ساز به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و همه اینها در کنار همراهی مردم در افتتاح و تکمیل حساب‌ها می‌تواند آینده‌ای روشن برای این اقدام ملی رقم بزند.

     ایمن سازی ۳۲۲ نقطه پرخطر در استان تهران

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: ۴۸۳ نقطه پرخطر در استان تهران وجود داشت که از این تعداد تاکنون ٣٢٢ نقطه ایمن شده و الویت ما در سالجاری رفع دیگر نقاط پرخطر است.

    عبدالرضا چراغعلی، با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در ماه‌های بهمن و اسفند پارسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، حدود ۵۰ درصد در این استان افزایش داشت، افزود: این درحالی است که در ۱۰ ماه ابتدایی سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای  نسبت به مدت مشابهه سال پیشتر، ۲.۵ درصد کاهش یافت.

    وی ادامه داد:‌ بیشتر تلفات رانندگی تهران در شهرهای این استان رخ می‌دهد در حالی که در کشور بیشترین میزان مرگ و میر در جاده ها اتفاق می افتد.

    چراغعلی گفت: مقرر شده برای احصا نقاط پرخطر استان در سه بخش شرق، غرب و تهران بزرگ جلسات میدانی ترافیک برگزار و اولویت ها توسط پلیس راهور جمع بندی شود و با استفاده از منابع مالی استانی و بهره گیری از منابع ملی، نقاط پرخطر را به حداقل برسانیم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اذعان داشت: با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از ترافیک استان شکل ملی دارد و به دلیل مراجعه‌های کشوری است، اعتبارات استانی برای حل چالش‌های این حوزه ناچیز است.

    چراغعلی با تاکید بر اینکه باید از منابع ملی بهره گرفته شود، افزود: این موضوع را استاندار تهران از طریق وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات مسئول پیگیری می کند.

    به گزارش ایرنا، شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد.

    برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

    اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

    این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *