جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 8536
  • منطقه ۶ شهرداری، منطقه غیرحضوری می‌شود
    منطقه ۶ شهرداری، منطقه غیرحضوری می‌شود

    راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی

    محمدرضا حسین نژاد در این باره اظهار کرد: وسعت بیش از ۱۲۰ هزار هکتاری محدوده و حریم شهر مشهد و حجم عظیم تخلفات ساختمانی در آن، نیازمند بهره گیری از تکنولوژی‌های کارآمد و به روز، در چهارچوب مدیریت یکپارچه شهری است.
    وی افزود: در این راستا و در جهت هوشمندسازی شهری برای صیانت از اراضی شهر و قانون‌مندسازی اقدامات عمرانی در آن، با اهداف هم‌افزایی و هماهنگی های بین بخشی، به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی، رسیدگی و اجرا، الزامات قانونی در بحث نظارت، سرعت عمل، دقت و کیفیت در اعمال به موقع قانون، تلفیق، پردازش و تحلیل سامانه‌های مختلف نظارتی راه اندازی مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی شهرداری مشهد درحال راه اندازی است.
    معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین با راه‌اندازی این مرکز در کنار دستیابی به اهداف مذکور نظارت عالیه بر عملکرد ادارات نظارت بر ساخت و سازهای مناطق، نظارت و رصد خودروها و گشتی‌های نظارتی، رصد اقدامات در املاک مختلف، ارزیابی عملکرد از طریق سامانه پایش و پیگیری مدیریت اجرای احکام صادره با استفاده از تکنولوژی‌های به روز همچون پهپاد، دوربین‌های نظارتی و ظرفیت‌های تصاویر ماهواره ای در محدوده و حریم شهر مشهد، مرکز مانیتورینگ هوشمند عملی خواهد شد.
    حسین نژاد ادامه داد: از جمله امتیازات مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی، بهره گیری از توان دستگاه های دخیل در جهت هم افزایی و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد با حمایت مرجع قضایی و ظرفیت های قانونی دستگاه های مذکور است.
    وی با بیان اینکه این مرکز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: مرکز پایش هوشمند تخلفات ساختمانی با بهره گیری از توان و پتانسیل های دستگاه های مدیریت یکپارچه شهری مشهد با محوریت شهرداری درمعاونت شهرسازی و معماری شهرداری و زیر مجموعه اداره کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد ایجاد خواهد شد.
    شهرفردا


    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *