پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 13729
  • ۱۷ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در مهاباد کلنگ زنی شد
    احداث بزرگراه بین المللی ارومیه - سرو خاتمه یافت

    راه و شهرسازی پروژه‌ها را ناقص تحویل راهداری می‌دهد/ ایرادات بزرگراه اهر- تبریز با نصب تابلو رفع نمی‌شود

    غلامرضا رسول‌زاده در جلسه بررسی ایرادات و نواقصات بزرگراه اهر-تبریز که به درخواست فرماندار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های راه‌سازی که اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تحویل می‌دهد اکثراً ناقص و دارای ایرادات فنی است.

    معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پروژه بزرگراه اهر-تبریز نواقصات و ایرادات خطرساز دارد، افزود: نواقصات بزرگراه اهر-تبریز با نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی حل نمی‌شود بلکه ایراداتی خطرساز دارد که باید برای رفع این ایرادات به فکر برنامه باشیم.

    وی با تأکید بر وظیفه اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در قبال رفع ایرادات بزرگراه اهر-تبریز گفت: در گذشته هنگام بهره‌برداری از پروژه راه‌سازی، تجهیزات راهداری و ایمنی دریافت می‌کردیم اما در طول ۱۰ سال گذشته اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نه تنها پروژه تکمیل شده تحویل نگرفته است بلکه هر پروژه‌ای که تحویل گرفتیم نواقصات و ایرادات فنی داشته است.

    رسول‌زاده ادامه داد: وقتی پروژه بزرگراهی همچون بزرگراه اهر-تبریز را به راهداری تحویل می‌دهند لااقل تجهیزات ایمنی نیز تحویل می‌دادند، ولی متأسفانه از تجهیزات راهداری جاده‌‌های روستایی برای رفع نواقصات پروژه‌های ملی استفاده می‌کنیم.

    معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تحویل پروژه‌های راه‌سازی دارای نقص به راهداری استان گفت: اگر تجهیزات و امکاناتی داشته باشیم قطعاً برای رفع ایرادات بزرگراه‌ها می‌کنیم و باید قبول کنیم که محدودیت شدید منابع مالی آزرده خاطرمان می‌کند.

    وی با ذکر این‌که اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی بایستی مابقی پروژه بزرگراه اهر-تبریز را پس از تکمیل و رفع نواقصات، آن را به راهداری تحویل دهد، بیان داشت: مردم و مسئولان شهرستانی حق دارند از تأخیر در اجرای پروژه و مطالبه‌ی رفع ایرادات گله‌مند باشند، هرچند دولت برای بزرگراه اهر-تبریز هزینه می‌کند اما به خاطر پیمانکار و عدم نظارت کافی تمامی زحمات بر باد می‌رود.

    اهرخبر



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *