جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 4253
  • ربات زباله خوار در کانال‌های دبی جلوی آلودگی آب‌ها را می‌گیرد
    ربات زباله خوار در کانال‌های دبی جلوی آلودگی آب‌ها را می‌گیرد

    ربات زباله خوار در کانال‌های دبی جلوی آلودگی آب‌ها را می‌گیرد

    رباتی پیشرفته که با عنوان «Wall-E آب‌ها» از آن یاد می‌شود ممکن است به زودی یکی از کلیدی‌ترین روش‌ها برای پاکسازی اقیانوس‌ها باشد. این ربات که WasteShark یا «کوسه‌ی پسماند‌ها» نام گرفته یک پهپاد شناور در آب است که می‌تواند زباله‌های داخل آب را ببلعد. در حال حاضر از این ربات در شهر دبی استفاده می‌گردد.

    این ربات می‌تواند به مدت ۱۶ ساعت در آب شنا کند و به جمع آوری زباله‌ها تا حدود ۵۰۰ کیلوگرم بپردازد.

    این ربات به دست شرکت RanMarine ساخته شده که یک شرکت فنی در زمینه‌ی تکنولوژی محیط زیست در کشور هلند فعالیت می‌کند. این شرکت امیدوار است که ربات‌ها نقش مهم تری در جمع آوری زباله‌ها و پاکسازی محیط ایفا کنند.

    ویست شارک در حال حاضر در Dubai Marina، کانال آبی مصنوعی در شهر دوبی مشغول به کار است. پیش از این، ربات یاد شده در همکاری با «اکوکست» مورد ارزیابی‌های زیادی قرار گرفته بود.

    این ربات می‌تواند زباله‌های پلاستیکی، پسماند‌های شناور و حتی گیاهان هرز را جمع آوری کند. این ربات قادر است پسماند‌ها را تا ۳۰ سانتی متری عمق دریا جمع آوری کند. زمانی که زباله‌ها جمع آوری شدند، این ربات آن‌ها را به منطقه‌ای مشخص می‌برد و تخلیه می‌کند.

    ربات زباله خوار در کانال دبی

    کاربران می‌توانند این ربات را با استفاده از آیپد یا یک کنترلر مخصوص راهبری کنند. علاوه بر این حرکات این ربات از طریق سیگنال‌های GPS ردیابی می‌شود.

    ویست شارک همچنین از سیستم جلوگیری از برخورد بهره‌مند شده که برای جلوگیری از تصادم با اجسام از یک سنسور تشخیص تصویر لیزری استفاده می‌کند.

    نسخه‌ای دیگر از این ربات هم وجود دارد که فعلا با کمک انسان کار می‌کند. فعلا از این ربات برای پاکسازی رودخانه‌ها و کانال‌های کم عمق استفاده می‌شود



    مطلب پیشنهادی

    ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها

    ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها

    ساختمان‌های منفعل نسبت به ساختمان‌های معمولی ۹۰ درصد انرژی کمتری برای گرمایش و سرمایش مصرف می‌کنند و به‌طور قابل‌توجهی راحت‌تر از خانه‌های ساخته‌شده سنتی هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *