سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۳:۰۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 14770
  • شاید معضل تامین مسکن، فقط اقتصادی به نظر برسد؛ اما با بررسی آن می توان به این که عدم توانایی در تامین مسکن، سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود پی برد. حاشیه نشینی و بد مسکنی ، نخستین پیامد این معضل است که خود نقطه شروع اکثر آسیب های اجتماعی است. اخبار اقتصادی / مهم ترین های 24 ساعت گذشته اخبار اقتصادی / مهم ترین های 24 ساعت گذشته اسماعیل حسین زهی ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در همه استان های کشور کمبود مسکن داریم، گفت: در شهرستان ها و روستاها نیز این کمبود مسکن مشاهده می شود؛ با این وجود، برحسب جمعیت، تهران در صدر این لیست قرار دارد. در واقع می توان گفت که کلان شهر ها بیشتر دچار این مشکل هستند. وی گفت: در چند سال اخیر، ایران، درگیر خشکسالی شده؛ لذا انگیزه برای ماندگاری افراد در روستاها پایین آمده است. همچنین ناکافی بودن خدمات رفاهی در روستاها، مزید بر علت شده است؛ بنابراین اهالی روستاها به حاشیه شهرها رانده شدند. همه این ها نشان می دهد که مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها، مشکل مسکن را به وجود خواهد آورد. عواقب حاشیه نشینی، دامن گیر کل کشور خواهد شد این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه به دنبال حاشیه نشینی ، حتما بزه کاری نیز به وجود می آید، گفت: بیشترین خلافکاران، از مناطق حاشیه ای شهرها خارج می شوند. در هر جای دنیا نیز حاشیه نشینی داریم که به آن ها خدمات کمتری ارائه می شود، از جمله اینکه پلیس در این مناطق، کمتر حضور دارد. همچنین بیکاری در نقاط حاشیه ای بیشتر است. آسیب های این موضوع، در شرایطی، آنچنان کلان می شود که کشور را نیز دخیل می کند. وی در پاسخ به اینکه آیا طرح های انبوه سازی که دولت ها دنبال کردند و می کنند، در این راستا کمک کننده بوده یا خیر گفت: هرچه مسکن ساخته شود، در راستای جلوگیری از بزه بهتر است. پروژه مسکن ملی، خودش نوعی ترویج حاشیه نشینی است حسین زهی در پاسخ به اینکه اگر حاشیه نشینی معضل است، چرا پروژه های انبوه سازی، در خارج از محدوده شهری انجام می شوند، گفت: این نقد به دولت وارد است. خانه هایی که در طرح های انبوه سازی ساخته می شوند، خودشان در حاشیه شهرها هستند. نیاز است تا برای آن ها امکانات رفاهی تامین شود. در این راستا، دولت می تواند در بافت های فرسوده که در مرکزیت شهرها قرار دارند، اقدام به ساخت مسکن کنند؛ با این وجود، واحدهای مسکن ملی، در خارج از حریم شهری هستند و فاصله ای که بین آن ها و شهرها وجود دارد خودش سبب ایجاد مشکل های عدیده ای می شود. این نماینده مجلس در پایان به این موضوع که سایر استان ها نیز می توانند از اقدام شهرداری تهران برای ساخت مسکن در بافت فرسوده، الگو بگیرند، اشاره و آن را اقدامی مثبت عنوان کرد.
    شاید معضل تامین مسکن، فقط اقتصادی به نظر برسد؛ اما با بررسی آن می توان به این که عدم توانایی در تامین مسکن، سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود پی برد. حاشیه نشینی و بد مسکنی ، نخستین پیامد این معضل است که خود نقطه شروع اکثر آسیب های اجتماعی است. اخبار اقتصادی / مهم ترین های ۲۴ ساعت گذشته اخبار اقتصادی / مهم ترین های ۲۴ ساعت گذشته اسماعیل حسین زهی ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در همه استان های کشور کمبود مسکن داریم، گفت: در شهرستان ها و روستاها نیز این کمبود مسکن مشاهده می شود؛ با این وجود، برحسب جمعیت، تهران در صدر این لیست قرار دارد. در واقع می توان گفت که کلان شهر ها بیشتر دچار این مشکل هستند. وی گفت: در چند سال اخیر، ایران، درگیر خشکسالی شده؛ لذا انگیزه برای ماندگاری افراد در روستاها پایین آمده است. همچنین ناکافی بودن خدمات رفاهی در روستاها، مزید بر علت شده است؛ بنابراین اهالی روستاها به حاشیه شهرها رانده شدند. همه این ها نشان می دهد که مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها، مشکل مسکن را به وجود خواهد آورد. عواقب حاشیه نشینی، دامن گیر کل کشور خواهد شد این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه به دنبال حاشیه نشینی ، حتما بزه کاری نیز به وجود می آید، گفت: بیشترین خلافکاران، از مناطق حاشیه ای شهرها خارج می شوند. در هر جای دنیا نیز حاشیه نشینی داریم که به آن ها خدمات کمتری ارائه می شود، از جمله اینکه پلیس در این مناطق، کمتر حضور دارد. همچنین بیکاری در نقاط حاشیه ای بیشتر است. آسیب های این موضوع، در شرایطی، آنچنان کلان می شود که کشور را نیز دخیل می کند. وی در پاسخ به اینکه آیا طرح های انبوه سازی که دولت ها دنبال کردند و می کنند، در این راستا کمک کننده بوده یا خیر گفت: هرچه مسکن ساخته شود، در راستای جلوگیری از بزه بهتر است. پروژه مسکن ملی، خودش نوعی ترویج حاشیه نشینی است حسین زهی در پاسخ به اینکه اگر حاشیه نشینی معضل است، چرا پروژه های انبوه سازی، در خارج از محدوده شهری انجام می شوند، گفت: این نقد به دولت وارد است. خانه هایی که در طرح های انبوه سازی ساخته می شوند، خودشان در حاشیه شهرها هستند. نیاز است تا برای آن ها امکانات رفاهی تامین شود. در این راستا، دولت می تواند در بافت های فرسوده که در مرکزیت شهرها قرار دارند، اقدام به ساخت مسکن کنند؛ با این وجود، واحدهای مسکن ملی، در خارج از حریم شهری هستند و فاصله ای که بین آن ها و شهرها وجود دارد خودش سبب ایجاد مشکل های عدیده ای می شود. این نماینده مجلس در پایان به این موضوع که سایر استان ها نیز می توانند از اقدام شهرداری تهران برای ساخت مسکن در بافت فرسوده، الگو بگیرند، اشاره و آن را اقدامی مثبت عنوان کرد.

    روستائیان استان تهران در انتظار تسهیلات دویست میلیون تومانی

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصدی طی روزهای آتی توسط بانک‌های عامل گفت: این امکان ظرفیت بسیار خوبی است که در طرح جهش تولید مسکن برای صنعت ساخت و ساز در روستاها و خانه دار شدن هموطنان توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است و با توجه به جمعیت یک ونیم میلیون نفری روستایی استان تهران می بایست با اطلاع رسانی در این حوزه از این خدمت دولت سیزدهم مردم به بهترین وجهی منتفع شوند.

    وی ساخت و ساز در روستاهای استان را بر اساس طرح‌های هادی مصوب و اصول صحیح ساخت و ساز به شهروندان توصیه کرد و گفت: در طرح جهش تولید مسکن خانه دار شدن تمام شهروندان پیش بینی شده است.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *